Četvrti sastavni dio namaza jeste pregibanje (ruku'). Prema praksi poslanika Muhammeda, a.s. nakon završenog učenja Kur'ana na stajanju, osoba izgovara tekbir i pogne se preko sredine tijela naprijed, a ruke stavlja na koljena. Muškarac će obuhvatiti koljena blago raširenih prstiju, a laktove odvojiti od tijela. Žena neće raširivati prste, niti će laktove odvajati od tijela.

Osoba će što više, u okviru svojih mogućnosti, poravnati leđa, izravnati ih s glavom te pogled usmjeriti u nožne prste. U tom položaju ostaje onoliko koliko je dovoljno da se polahko izgovore tri puta slijedeće riječi:

Subhāne rabbijel ‘azīm.

Zatim se osoba ispravlja izgovarajući:

Semiallāhu limen hamideh. Rabbenā lekel-hamd.

Nakon ovih riječi izgovara se tekbir s kojim se ide na sedždu.

Učenje na pregibanju 3 puta
keyboard_arrow_down
Učenje nakon pregibanja
keyboard_arrow_down

Treba imati na umu da se svi dijelovi namaza pa tako i pregibanje izvršavaju maksimalno skrušeno na način da se pravilno izgovaraju riječi i da se u pokretima ne žuri. Mnogo je hadisa koji govore o pravilnom obavljanju svih namaskih ruknova. Većina ih se odnosi na ruku' i sedždu jer se prema njima ljudi najnemarnije odnose. Poslušajmo slijedeće riječi Vjerovjesnika, s.a.v.s, koje nam prenosi Ebu Katade, r.a: 'Najveći kradljivac među ljudima je onaj ko krade od svoga namaza.' Ashabi upitaše: 'O Allahov Poslaniče, kako to neko krade od svoga namaza?' Ne upotpuni (ne obavi kako treba) ni ruku' ni sedždu', odgovori Poslanik. (Hadis bilježe Ed-Dārimī, El-Musned..., hadis br. 1466, str. 337; Ibn Huzejme, Sahīh..., tom 1, hadis br. 663)

Hadisi o pregibanju
keyboard_arrow_down
Hadisi o učenju na ruku'u
keyboard_arrow_down
Hadisi o spuštanju na sedždu
keyboard_arrow_down

U drugom hadisu stoji: 'Poslanik, s.a.v.s, zabranio je da čovjek obavlja namaz na način kako to radi vrana (gavran) dok kljuca hranu kljunom.' Tim primjerom Vjerovjesnik nam slikovito prikazuje namaz čovjeka koji brzo prelazi iz jednog u drugi namaski rukn, onoga čija sedžda pretiče ruku', čiji ruku' pretiče učenje, tako da već obavlja ruku' a još uči suru, onoga ko izgovara 'Rabbena leke-l-hamd', a već je na sedždi, onoga ko izgovara 'Amin,' nakon Fatihe, a već je na ruku'u, ili pak onoga ko izgovara zikr jednog rukna, a već je krenuo na drugi...