Naklanjavanje namaza
Propisi o propuštenim namazima
Neklanjanje farz-namaza u njihovom vremenu bez opravdanog razloga se ubraja u velike grijehe. Iz toga proizilaze dva grijeha; jedan je za izostavljanje namaza, koji se briše njegovim naklanjavanjem, a drugi je za odgađanje klanjanja namaza, koji ostaje i ne briše se, osim pokajanjem i traženjem oprosta od Allaha, dž. š. Žene koje su zbog hajza i nifasa propustile namaze, neće ih naklanjavati, jer to stanje ne ovisi o njima.
Ako osoba propusti neki dnevni namaz klanjat će ga čim prije, makar se radilo o namazu koji je propušten prije jednog ili više dana.
Naklanjavaju se samo farzovi dnevnih namaza (npr. 4 farza od ukupno 8 rekata propuštenog ikindija-namaza) i vitr-namaz, a od sunneta se mogu naklanjati, ako to osoba želi, samo sabahski sunneti do podne tog dana.
Propušteni namazi se naklanjavaju po redoslijedu kako su propuštani. To znači, ako je osoba u jučerašnjem danu propustila da klanja: sabah, podne, ikindiju..., prilikom naklanjavanja naklanjavat će po redu. Prvo će naklanjati sabah, zatim podne pa onda ikindiju i na kraju klanjati namaz koji se nalazi u svom vremenu. Osoba koja ima mnogo propuštenih namaza, šest i više namaza, nije dužna pratiti redoslijed u naklanjavanju.
Također, ako je osoba propustila određeni namaz, npr. podne, a nalazi se pred istekom vremena drugog namaza, u ovom slučaju ikindije, klanjat će prvo namaz koji je u njegovom vremenu tj. ikindiju pa tek onda propušteni namaz.
Ako bi osoba propustila namaz, a još je na putu, naklanjat će ga u skraćenoj formi. Inače, naklanjavanje namaza identično je klanjanju namaza u njegovom vremenu, bilo da je klanjač kod kuće ili na putu. Ako bi prošao namaz osobi koja je bila na putu i hoće da ga naklanja kod kuće, naklanjat će ga skraćenog. Također, propušteni namaz kod kuće, ako se naklanjava na putu, naklanjat će se tako što će se klanjati potpuno, jer farz nakon prolaska njegovog vremena ne mijenja svoju formu koju je imao u vremenu obaveze. Izuzetak od ovog pravila je bolesnik, koji naklanjava propuštene namaze iz vremena kada je bio zdrav onako kako je trenutno u stanju obaviti, a propuštene namaze u vrijeme bolesti klanjat će kada ozdravi na propisan način.
Obaveza naklanjavanja namaza spada s osobe kojoj stanje nesvijesti ili gubitka razuma potraje duže od jednog dana i noći, i kada broj izostavljenih namaza dostigne šest. Stav islama prema osobi koja je izgubila razum je istovjetan stavu prema osobi koja je izgubila svijest, kada je riječ o naklanjavanju namaza.
Ako bi se onesvijestio od totalne anestezije ili od djelovanja nekog lijeka, ili ako bi gubljenje razuma bilo posljedica konzumiranja alkoholnih pića, dužan je sve propuštene namaze naklanjati, koliko god potrajalo vrijeme besvjesnog stanja, jer je ono posljedica ljudskog djelovanja.