Džuma-namaz je glavni sedmični namaz koji se obavlja u džematu petkom u vrijeme podne-namaza kojeg zamjenjuje taj dan. Džumom se smatra održavanje hutbe i klanjanje dva rekata namaza u džematu, a naređena je desetim i jedanaestim kur'anskim ajetom sure El-Džumua.

Džuma je obavezna svakom punoljetnom muslimanu, dok muslimanke nemaju obavezu, ali ako bi klanjale džuma-namaz to bi im za taj dan zamijenilo podne-namaz. Osoba koja se nalazi na putu može, ali nije obavezna prisustvovati džumi, s obzirom da je putniku teško planirati vrijeme.

Da bi džuma bila valjana onima koji su je obavezni obaviti, potrebno je da se ostvare određeni uvjeti:

1. Da se džuma-namaz obavlja u gradu, urbanoj sredini. Pod većim naseljem, u ovom smislu podrazumijeva se naselje čiji svi obveznici za džumu ne bi mogli stati u džamiju prosječne veličine tog područja. Pošto su se životni uvjeti umnogome promijenili od vremena kada su islamski klasici definirali naselje u kome se može redovito obavljati džuma-namaz, ovaj kriterij nije više realan i odluku o tome u kome se naselju, zbog njegove veličine, može klanjati džuma-namaz, donosi Islamska zajednica u BiH. Ona je jedina ovlaštena da precizira koja to veličina naselja ispunjava uvjet da se u njemu klanja džuma-namaz, imajući na umu i druge kriterije, a ne samo njegovu veličinu.

2. Da džumansku hutbu obavi lice koje ima ovlaštenje od halife ili onog ko ima njegove prerogative u vezi s islamskim pitanjima na tom području. U našem slučaju, to je samo reisu-l-ulema lično i niko drugi. Smisao ovog uvjeta je u tome da svaka hutba treba da nosi jedinstvenu poruku za sve muslimane, utemeljenu na ehli-sunnetskom učenju, te da nema niko pravo džematlije usmjeravati eventualno u nekom svom pravcu, nego je obaveza svakog hatiba da slijedi ideju vrhovnog islamskog autoriteta.

3. Da se džuma-namaz obavi u podnevskom vremenu, petkom.

4. Da je pristup na mjesto gdje se džuma obavlja slobodan svakome ko je naumio klanjati ovaj namaz, u tom trenutku, i nema nikakvih drugih nakana, kao, naprimjer, da želi remetiti dostojanstvo džumanskog namaza.

5. Džuma se može obaviti samo ako su uz imama, hatiba, prisutne još najmanje tri osobe.