Adabi džume
Šta (ne) činiti petkom
S obzirom da je petak kod Allaha, dž.š, odlikovan i da se u njemu nalazi glavni sedmični namaz, poželjno je činiti određene radnje, utemeljene na praksi poslanika Muhammeda, a.s.
Petkom je potrebno: okupati se, namirisati i obući najljepšu odjeću. Vrijeme u kome je sunnet kupanje traje od zore do podneva. Potrebno je očistiti tijelo i dotjerati svoj izgled radi džuma-namaza (potkresati brkove, odrezati nokte itd.)
Druge preporučene radnje su:
1. Rano krenuti na džumu kako bi se u džamiji klanjalo bliže imamu,
2. ići pješice na džumu učeći Kur’an ili čineći zikr usput,
3. proučiti suru El-Kehf u noći ili danu džume,
4. mnogo činiti dovu u noći i danu džume,
5. često donositi salavat na Allahovog Poslanika, s.a.v.s.,
6. učenje sura El-Džumu’a i El-Munafikun ili sura El-E’la i El-Gašije na džuma-namazu,
7. učenje sura Es-Sedžde i Ed-Dehr na sabah-namazu petkom,
8. klanjati četiri rekata prije i četiri poslije džuma-namaza, na osnovu predaja o takvoj praksi Poslanika, s.a.v.s., i njegovih Od Ebu Hurejre, r.a., prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Ako poslije džuma-namaz klanjate, klanjajte četiri rekata.” Ponekad je Poslanik, s.a.v.s., nakon džuma-namaza izlazio iz džamije i klanjao u svojoj kući dva rekata sunneta, o čemu govori predaja Abdullaha ibn Omera, r.a.
9. proučiti sure El-Fatiha, El-Ihlas, El-Felek i En-Nas poslije džuma-namaza,
10. promijeniti mjesto ukoliko se zadrijema na džumi.
Petkom su pokuđene sljedeće radnje:
1. klanjanje podne-namaza u džematu u onom mjestu u kome se klanja džuma, na osnovu predaje od Alije, r.a., što je strogo pokuđeno prema hanefijskim pravnicima,
2. prodaja i kupovina u vrijeme džuma-namaza, nakon što se hatib uspne na minber, na osnovu kur’anskog ajeta kojim se vjernici pozivaju da ostave kupoprodaju i požure na džumu, što je strogo pokuđeno prema hanefijskim pravnicima,
3. prekoračivati ljude u džamiji, na osnovu spomenute predaje u kojoj Poslanik, s.a.v.s., osuđuje takav postupak, što je jednoglasno mišljenje pravnika,
4. podizati nekog s njegovog mjesta u džamiji da bi se tu sjelo,
5. ne raditi petkom uopće radi džume, jer je to ugledanje na jevreje i kršćane u njihovom odnosu spram subote i nedjelje.