Tefsir Poslanika i ashaba

Prvi komentator Kur'ana bio je sami Muhammed, a.s. Štaviše, njemu je Gospodar u obavezu stavio, sulovno rečeno, bavljenje tefsirom, tj. da tumači kur'anske ajete ljudima kojima se Kur'an objavljuje. Ashabi su u velikoj mjeri poznavali ono što se objavljuje, ali je ipak bilo zakučastih riječi koje nisu mogli razumjeti, pa su se u tom slučaju obraćali Poslaniku, a.s., da im to razjasni.

Kada se postavi pitanje o tome koliko je Kur'ana Poslanik protumačio, postoji nekoliko stavova. Jedan stav je da je protumačio veoma mali dio Kur'ana. Drugi će kazati da je protumačio cijeli Kur'an, a treći će kazati da je protumačio veliki dio, osim onog dijela koji je bio jasan, pa ga nije bilo potrebe tumačiti. Nakon smrti Muhammeda, a.s., ulogu tumača Kur'ana preuzimaju ashabi, među kojima se najviše istakao Abdullah ibn Abbas. Oni su Kur'an tumačili sljedećom metodologijom: Kur'anom, hadisom, vlastiti znanjem, israilijjatima, tj. predajama od jevreja i kršćana, ali su ih jako malo koristili i pri tome bili oprezni shodno uputama Muhammeda, a.s.

IZVORI

Adilović, A. (2003). Velikani tefsirskih znanosti. Travnik;

Ali, Ali S. (2020). Kratki uvod u tumačenje Kur’ana, s engleskog preveo Almir Fatić. Sarajevo: CNS; 

Halilović, S. (2015). Osnovi tefsira. Sarajevo: Dobra knjiga.