Tabi-tabi'in
Neka od značenja ovog pojma u arapskom jeziku su: sljedbenik, pristalica, slijedeći, podanik, savremenik tabi'ina. Govor profesora Karalića (2010) o etbait-tabi'inima: Etbait-tabi'inima smatraju se sljedbenici islama koji su vidjeli tabi'ine. Važno je poznavanje generacije etbait-tabi'ina da bi se moglo ustanoviti kad je sened jednog hadisa prekinut, a kada nije. Iz hadisa Abdullaha b. Mesuda: "Najbolji ljudi su moje pokoljenje, zatim oni koji će doći iza njih, pa oni koji će doći iza njih, saznajemo da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., na treće mjesto po važnosti svrstao generaciju etbait-tabi'ina. Na prvom mjestu su ashabi, pa tabi'ini, a na trećem mjestu su etbait-tabi'ini. Iz generacije etbait-tabi'ina ponikli su mnogi znameniti imami, hadiski učenjaci, šerijatski pravnici i drugi, poput Malika b. Enesa el-Esbehija, Abdur-Rahmana b. Amra el-Evzaija, Sufjana b. Seida esSevrija, Šu'bea b. Hadždžadža el-Itkija, Ibn Džurejdža i drugih. Zatim njihovi učenici: Jahja b. Seid el-Kattan, Abdullah b. ElMubarek, i Muhammed b. Hasan eš-Šejbani, koji je od Malika prenio njegov Muvetta.'
Od djela koja sadrže saznanja o generaciji etbait-tabi'ina su djela napisana po generacijama, od kojih su najznačajnija sljedeća:
Tabekatul-fukaha vel-muhaddisin, napisao El-Hejsem b. Adij (umro 207. godine po Hidžri);
Et-Tabekatul-kubra, napisao Muhammed b. Sa'd (168 - 230. godine po Hidžri) . Ovo djelo je štampano u Londonu 1322. god po Hidžri u 13 tomova. Također je štampano i u Bejrutu; i Tabekatur-ruvat, napisao ga je Halifa b. Hajat el-Asferi (240. godine po Hidžri). Ovo djelo je štampano u Damasku u dva toma.
IZVORI
Karalić, M. (2010). Hadis i hadiske znanosti. Novi Pazar: El-Kelimeh;
Smajić, A. (2006). Terminologija hadisa. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka;
Nakičević, O. (1996). Uvod u hadiske znanosti. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka;
Hrvačić, Dž. (2009). Hadis. Sarajevo: El-Kalem.