Tedlisul-isnad
El-mudelles je svaki hadis u čijem je senedu svjesno prikriven kakav nedostatak, a ukrašena njegova vanjština. Tedlīsu-l-isnād se ostvaruje na jedan od četiri načina:
1. Kad jedan prenosilac prenese od nekog učitelja, od koga je inače slušao hadise, hadis koji od njega nije čuo, nego ga je čuo od drugog učitelja čije ime svjesno izostavi i još to prenese riječima kale ili 'an i sl, iz kojih neko može zaključiti da je taj hadis od njega čuo i ako on izričito ne naglašava da ga je od njega čuo. Dakle nije rekao: Čuo sam tog i tog ili ispričao mi je taj i taj. Da je on ovaj hadis prenio tim izrazima, u tom slučaju on ne bi bio tretiran obmanjivačem nego bi bio smatran lažovom.
2. Kad prenosilac koji je sklon obmani iz seneda svjesno izostavi slabog raviju od koga je taj hadis čuo, kako bi izgledalo da su ga prenijeli samo pouzdani prenosioci.
3. Kada neki od prenosilaca presiječe kontinuitet seneda na taj način što u nizu prenošenja upotrijebi dvosmislen izraz iz kojega se ne može zaključiti da li je on taj hadis čuo od osobe koju je spomenuo ili mu ga je neko drugi od nje prenio.
4. Kad neki od prenosilaca, prenoseći od svoga učitelja, uz njega doda još nekoga od koga nije čuo dotični hadis.
IZVORI
Karalić, M. (2010). Hadis i hadiske znanosti. Novi Pazar: El-Kelimeh;;
Nakičević, O. (1996). Uvod u hadiske znanosti. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka;
Hrvačić, Dž. (2009). Hadis. Sarajevo: El-Kalem;
Handžić, M. (1972). Uvod u tefsirsku i hadisku nauku. Sarajevo: Gazi Husrev-begova medresa u Sarajevu;
Smajić, A. (2006). Terminologija hadisa. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka;
Šahrazūrī (al-), Ibn aṣ-Ṣalāḥ (2002). Muqaddima, stručna obrada: ‘Abdullaṭīf al-Hamīm & Māhir Yāsīn al-Faḥl. Bejrut: Dār al-kutub al-‘ilmiyya.