O ahmedijskoj sekti

PITANJE

Poštovani fetva-i eminu, u vašoj fetvi o vaktiji koju je dijelila sekta Ahmedija u Oslobođenju naveli ste samo greške tehničke prirode, a niste uopšte spominjali da je išta sporno s akaidske strane u vezi sekte Ahmedija i njihovog djelovanja, koja ruši same temelje islama s obzirom da vjeruju i tvrde da je Mirza Gulam Ahmed, osnivač ove sekte, također Božiji poslanik. Od naše uleme jedino je hafiz Safvet Halilović reagovao i pojasnio šerijatski stav o Ahmedijama. Međutim, oni su u zadnjem broju Preporoda objavili demant i rekli da je hafiz iznio lažne optužbe. Mi, bosanskohercegovački muslimani koji smo preko svojih leđa u zadnjih godina predeverali i što treba i što ne treba i najviše radi toga što je zakasnila reakcija od strane onih koji su uzeli amanet da reaguju, počev od šerijatskog stava u vezi načina proslava bajrama, Turabija..., opet smo zbunjeni: kome vjerovati, Ahmedijama, za koje je ulema u svijetu saglasna da su, vjerovanjem da je Mirza Gulam Ahmed, murtedi-otpadnici koji ne vjeruju u jedan od temelja Islama a to je da je Muhammed s.a.v.s posljednji božiji Poslanik, ili hafizu Safvetu? Molim da našoj javnosti objasnite istinu u vezi Ahmedija. Ako su oni upravu, možemo li mi ići u njihov džemat, Ahmedija džemat kako ga oni zovu, i tamo klanjati namaz i biti njihovi članovi, mogu li oni imati fetva-i emina i donositi fetve itd.?

ODGOVOR

Organi Islamske zajednice ili pojedinci u čijoj je to nadležnosti imaju pravo na vlastitu procjenu pojave na koju trebaju reagirati kao i na vrijeme i način te reakcije, ne sporeći pri tome članovima Zajednice i džematlijama pravo da imaju i svoje vlastito mišljenje o tome da li je reakcija preuranjena, na vrijeme ili zakašnjela te da li je u skladu s njihovim očekivanjima ili ne. Tako je i u slučaju vaktije koju je distribuirala sekta ahmedija putem lista Oslobođenje koristeći je u propagandne svrhe. Ukazali smo u našoj fetvi o nevalidnosti spomenute vaktije da se muslimani ne trebaju i ne mogu oslanjati na nju zato što ne sadrži sve one podatke koje sadrži Rijasetova vaktija, što se može utvrditi poređenjem te dvije vaktije, ali i zbog toga što se podaci o namaskim vremenima sadržanim u Rijasetovoj vaktiji neovlašteno koriste u svrhu propagande sekte, odnosno "džemata ahmedija", kako sami sebe nazivaju, ne ulazeći u analizu sadržaja vjerovanja spomenute sekte.

U to se upustio hafiz dr. Safvet Halilović u listu Preporod, da bi potom uslijedila reakcija te sekte u istom listu u kojoj se tvrdnje Safveta Halilovića osporavaju kao lažne.

Kao odgovor na vaše pitanje, iznijet ćemo stavove dvije relevantne međunarodne islamske pravne akademije: Akademije islamskog prava pri Rabiti i Akademije islamskog prava pri Organizaciji islamske konferenacije, o sekti kadijanija, koja se još naziva i "ahmedije". Stavovi ove dvije renomirane islamske fikhske institucije o spomenutoj sekti su općeprihvaćene kod ehli-sunnetskih muslimana. Rabitina Akademija je razmatrala pitanje vjerovanja sekte kadijanija/ahmedija i o njemu zauzela svoj stav 1398. H./1976., a OIC-ova Akademija je to učinila 1406.H/1985. godine. Obje akademije su zaključile da tvrdnje Mirze Gulam Ahmeda o vjerovjesništvu (nubuvvet) i poslanstvu (risalet), o tome da mu dolazi objava (vahj), da je on "obećani Mesija", da je nevjernik svaki onaj koji ne vjeruje u njega, da je svaki musliman koji ne dadne prisegu obećanom mesiji (Mirzi Gulam Ahmedu), čuo za njega ili ne, kjafir, otpadnik od islama, a koje se nalaze u djelima ove sekte (Berahin Ahmedijje, Et-Teblig...), predstavljaju otvoreno negiranje potvrđenih i neupitnih vjerskih istina islama o završnom poslanstvu i vjerovjesništvu Poslanika Muhammeda a.s. te da nema spuštanja Objave bilo kome nakon njega. Spomenute tvrdnje Mirze Gulama jesu odmetništvo od islama te se tako tretiraju svi oni koji vjeruju u njih - navodi se u odlukama spomenutih međunardonih islamskih institucija Nema razloga da se ne složimo s šerijatsko-pravnom kvalifikacijom spomenutih tvrdnji koju su iznijele gore navedene akademije.

No, neovisno o šerijatsko-pravnoj utemeljenosti gore iznesene kvalifikacije o sekti kadijanija/ahmedija, želimo reći sljedeće: Osnivanje tzv. džemata, ili udruženja u Bosni i Hercegovini, neovisno o autoritetu Islamske zajednice, koji imaju za cilj organiziranje islamskih poslova, posebno obreda, s namjerom da se muslimani odvrate od naših džamija, autoriteta Islamske zajednice, njenih imama i institucija, bez obzira o kojem džematu, sljedbi ili sekti se radilo, jeste čin sijanja smutnje i razdora i podrivačka aktivnost usmjerena na razbijanje jedinstva muslimana na ovim područjima koje simbolizira jedinstvena Islamska zajednica u Bosni i Hercegovini te je stoga neprihvatljivo i treba ga odbaciti.