S obzirom da se žene susreću sa prirodnim specifičnim situacijama, one su oslobođene dijela obaveza u ibadetima. 

Žena u hajzu (menstuacija) i nifasu (postporođajni period) oslobođena je posta. Oslobađanjem od obaveze ibadeta u ovom periodu Uzvišeni Gospodar je ukazao olakšanje i blagodat prema ženama, s obzirom da su ova dva perioda fizički iscrpna i za većinu žena bolna. Kako organizam ne bi dodatno oslabio, žene u ovom periodu trebaju mrsiti, ali za razliku od namaza, koje ne moraju naklanjati, imaju obavezu napostiti isti broj dana kojeg su propustile nakon prestanka hajza i nifasa.

Dakle, jasno je da žena koja ima hajz i nifas u toku ramazana ne smije postiti i da je isti broj dana dužna napostiti nakon prestanka tih stanja. Međutim, česte dileme žena tiču se sljedećih situacija: poremećen ciklus, predugo ili prekratko krvarenje, vrijeme prestanka krvarenja i obaveza zapaštanja, zbunjujuća boja krvi, odlazak ginekologu, vaginalni pregledi i liječenje, odgađanje menstruacije, napaštanje, te sitaucije koje se tiču trudnica i dojilja. O ovim dilemama ćemo detaljno govoriti u nastavku teksta, uz navođenje primjera radi lakšeg razumijevanja.

Dileme oko hajza tokom posta
keyboard_arrow_down
Dileme oko nifasa tokom posta
keyboard_arrow_down
Trudnice i dojilje
keyboard_arrow_down
Ginekološki pregled
keyboard_arrow_down

Česta dilema žena koje su u hajzu i nifasu je kako provesti mubarek noći posebno lejletu-l-kadr, s obzirom da ne mogu klanjati i učiti Kur'an.

Ženi je dozvoljeno da uči sve vrste dova za sebe i druge, da uči zikrove koje zna više puta, veliča Gospodara dozivajući ga Njegovim lijepim imenima (99 esmaul-husna), donosi salavate na Poslanika a.s. i njegovu porodicu više puta, sluša učenje Kur’ana i prijevod značenja na audio/video snimku, posluša neko vjersko predavanje ili pročita nešto čime će povećati svoju spoznaju u vjeri kako bi na taj način bila u ibadetu ovu noć.