Teravih-namaz
20 rekata
Teravih-namaz ili teravija je nafila namaz koji je dobio ime od pojma revhun, što znači noćni odmor, a riječ je o nafili koja se klanja tokom ramazana. Klanja se u džematu i osoba koja ga izostavi nije griješna, samo gubi posebnu nagradu, jer se nagrada za dobra djela u ramazanu umnogostručuje.
Ovaj namaz se klanja svake ramazanske noći, počevši od noći koja prethodi prvom danu posta pa sve do noći koja prethodi noći uoči samog Bajrama. Ovaj namaz se klanja u sklopu jacijskog namaza, i to iza jacijskih sun-sunneta, a prije vitr-namaza koji se, također, klanja u džematu.
Mujezin na početku uči sve kao za jaciju, a nakon klanjanja farza i drugih jacijskih suneta (sun-sunneta) prouči početak zikra koji se uči poslije namaza sve do Euze, umjesto koje uči još jedan salavat naglas: Allāhumme salli ‘ala Muhammedin ve ‘ala Ali Muhammed, čime daje do znanja džematu da ustane i pripremi se za teravih-namaz.
Slika i pdf mujezinluka namaza u aplikciji: MENU/Infografike pod imenom mujezinluk.
Teravih-namaz se radi koncentracije može zanijeti i riječima.
Prema Sunnetu i islamskoj tradiciji u BiH teravih-namaz ima svojih pet cjelina od po četiri rekata. Ove cjeline, u pogledu načina klanjanja, obavljaju se na isti način kao i jacijski sunnet. To znači da se na svakom prvom i trećem rekatu ovih cjelina uči: Subhaneke, Euza, Bismilla, Fatiha i jedna sura (ajet), a na svakom drugom po: Bismilla, Fatiha i sura (ajet). Nakon sklanjana svaka dva rekata, obavi se sjedenje gdje se uči: Ettehijjatu, salavati, dova, ali se selam ne predaje nego se ustaje na sljedeći rekat. Nakon otklanjana sva četiri rekata teravih-namaza na sjedenju se prouče: Ettehijjatu, salavati, dova i preda se selam.
Četiri rekata teravije
1. rekat Subhaneke, Euza, Bismilla, Fatiha i jedna sura (ajet)
2. rekat Bismilla, Fatiha i sura (ajet)
Prvo sjedenje: Ettehijjatu i salavati
3. rekat Subhaneke, Euza, Bismilla, Fatiha i jedna sura (ajet)
4. rekat Bismilla, Fatiha i sura (ajet)
Posljednje sjedenje: Ettehijjatu, salavati i dova
Između cjelina, tj. poslije svaka četiri rekata, nakon selama vjernici kratko sjede dok mujezin naglas uči određeni zikr. U nekim džematima vrlo su kratke pauze između cjelina pa mujezin samo tri puta izgovori naglas: Lā ilāhe illellah i odmah se ustaje na slijedeću cjelinu, a u drugim džematima duže se sjedi, što je ljepše, dok mujezin naglas uči, u čemu ga slijedi džemat, tekbir-i tešrik: Allāhu ekber, Allāhu ekber, lā ilāhe illellahu vallāhu ekber, Allāhu ekberu ve lillāhil-hamd ili se smjenjuje učenje ovog tekbira i salavata koji glasi: Allāhumme salli alā sejjidinā Muhammedini-nnebijj'il ummijji ve alā ālihi ve sahbihī ve sellim. Također, u nekim džematima se uči između cjelina kratki salavat: Allāhumme salli alā Muhammedin ve alā āli Muhammed.
Nakon završenih dvadeset rekata (pet cjelina po četiri rekata), mujezin nakon predaje selama umjesto Allahumme entes-selamu... uči najčešće dio 185. ajeta sure El-Bekare:
Šehru ramadāne-llezī unzile fīhil-kurʾānu hude-lli-nnāsi ve bejjinātim-minel-hudā vel-furkān.
A u nekim drugim džamijama se uči 53. ajet sure Alu Imran: "Rābbena amennā bimā enzelte vet-teba’ner-resūle fektubnā me’aš-šāhidīn."
Nakon proučenog jednog od ova dva ajeta vjernici aminaju dok posebnu teravihsku dovu uči imam okrenut prema džematu.
Nakon što imam signalizira potiranjem lica da je završio dovu, mujezin izgovara naglas: "Vel-hamdu lillāhi Rabbi-l-`ālemīn. Allāhumme salli ‘alā Muhammedin ve ‘alā Ali Muhammed."
Svi ustaju klanjati u džematu vitr-namaz nakon kojeg se uči poznati zikr kao poslije svakog namaza.