Buharija

HADIS

Pričao nam je Ishak b. Nasr koji je rekao: Pričao nam je Abdurrezzak, koji je prenio od Meamera, on od Hemmama b. Munebbiha, a on od Ebu Hurejre, r.a., koji je prenio od Vjerovjesnika, s.a.v.s., da je rekao:

- Jednom prilikom, dok se Ejub kupao gol, nasrnuše na njega zlatni skakavci i on ih poče trpati u svoju odjeću. Tad ga dozva njegov Gospodar: - Zar te nisam učinio neovisnim od onoga što vidiš? – On odgovori: - Svakako! Tako Ti Tvoje Veličanstvenosti! Međutim, ja nisam neovisan od Tvog bereketa!

ARAPSKI

حدثنا إسحاق بن نصر، قال: "حدثنا عبد الرزاق، عن معمر، عن همام بن منبه، عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ – رضى الله عنه– عَنِ النَّبِىِّ– صلى الله عليه و سلم– قَالَ: "بَيْنَا أَيُّوبُ يَغْتَسِلُ عُرْيَانًا، فَخَرَّ عَلَيْهِ جَرَادٌ مِنْ ذَهَبٍ، فَجَعَلَ أَيُّوبُ يَحْتَثِى فِى ثَوْبِهِ، فَنَادَاهُ رَبُّهُ: "أَلَمْ أَكُنْ أَغْنَيْتُكَ عَمَّا تَرَى؟!"، قَالَ: "بَلَى، وَ عِزَّتِكَ، وَ لَكِنْ لاَ غِنَى بِى عَنْ بَرَكَتِكَ."

KOMENTAR HADISA

Za dio izjave: 'nasrnuše na njega skakavci od zlata', rekao je El-Kastalani, Allah mu se smilovao: - Da li su bili stvarni skakavci, živi, s tim što su bili od zlata ili su imali samo oblik skakavca, a nisu bili živi? - U djelu Šerhu et-takrib ustvrdio je da je drugi stav ispravniji. A Allah najbolje zna!

Dio izjave trpao u svoju odjeću podrazumijeva da ih je svojom rukom stavljao u svoju odjeću.

Pa ga je dozvao njegov Gospodar označava način te komunikacije na način kako je Gospodar razgovarao s Musaom, a.s., a možda je to bilo i posredstvom nekog od meleka. Svakako! Tako Ti Tvoje Uzvišenosti! Znači: Ti si me učinio neovisnim! U dijelu izjave: Međutim, ja nisam neovisan od Tvoga bereketa! u drugoj predaji je umjesto لا غنى بى upotrijebljeno: لا غنى لى  (od Tvojih bereketa/blagodati).

Zatim je El-Kastalani, Allah mu se smilovao, rekao: - Nemoguće je da je Ejub, a.s., uzeo ovaj imetak iz ljubavi prema dunjaluku, nego je to učinio, kako sam kaže, zbog toga što je to bereket od njegovog Gospodara, čime je potvrdio/tekvin, Božije svojstvo kojim On održava stvorenja. Možda je i riječ o neočekivanoj blagodati, koja nije uobičajena, pa ju je neophodno prihvatiti uz (kabul) blagoslov, zbog čega dolazi zahvala za nju i isticanje njene veličine. Ko je, međutim, odbije, porekao ju je i odbio Allahovu blagodat.

Hadis sadrži dozvolu kupanja čovjeka bez odjeće, jer Allah nije ukorio Ejuba, a.s., zbog toga što se kupao takav, sve dok ga niko ne vidi, nego zbog toga što je sakupljao skakavce (El-Kastalani).

Već je preneseno da se Musa, a.s., kupao bez odjeće, kada je kamen, na kojem ju je odložio, krenuo. Musa ga je udarao svojim štapom, govoreći: „Kamenu, vrati mi moju odjeću!“, dva puta.