OBJAVE I POSLANICI
Vjernici će biti zadržani na Sudnjem danu sve dok ne postanu zabrinuti zbog toga. Zatim će se savjetovati: - Potražimo nekoga da se zauzme za nas kod Gospodara, kako bismo bili izbavljeni iz ove situacije! - Tako će doći do Adema i reći: - Ti si Adem, praotac čovječanstva, kojega je Allah Svojom rukom stvorio i u Svom Džennetu nastanio.
Naredio je melekima da ti sedždu učine i nazivima svih stvari te podučio. Zauzmi se za nas kod Gospodara, kako bi nas spasio iz ove naše situacije! - On će odgovoriti: - Nisam vam od pomoći! - Potom će spomenuti svoj grijeh koji je počinio (kušanje ploda s drveta, što mu je bilo zabranjeno). - Nego, idite do Nuha, prvog vjerovjesnika kojeg je Allah poslao stanovnicima zemlje! - Oni će otići do Nuha, a on će kazati: - Nisam vam od pomoći! - Spomenut će i on svoj grijeh, koji je počinio (pitanje upućeno Gospodaru o nečemu o čemu nije imao znanja). – Nego, idite vi do prijatelja Milostivog! - Otići će oni tada do Ibrahima, a on će reći: - Zaista vam ja nisam od pomoći! - I on će spomenuti tri slučaja kada je slagao. – Nego, idite do Musaa, roba kojem je Allah dao Tevrat, s kojim je razgovarao i Sebi ga približio!
- Oni će otići do Musaa, a on će im kazati: - Zaista vam ja nisam od pomoći! - Tada će i on navesti svoj grijeh kojeg je počinio (ubistvo) i savjetovat će ih: - Nego, idite vi do Isaa, Allahovog roba i Njegovog poslanika, Ruha Allahovog i Njegove riječi! - Poslušat će ga i otići do Isaa. On će reći: - Nisam vam od pomoći! Idite Muhammedu, s.a.v.s., robu kojem je Allah oprostio i prethodne i kasnije grijehe! - Tada će oni doći meni, a ja ću zatražiti dopuštenje od svoga Gospodara da uđem u Njegovu Kuću. To će mi biti dopušteno, pa ću, kada vidim svoga Gospodara, pasti na sedždu i ostati tako onoliki koliko On bude htio da ostanem. Zatim će reći: - Ustani, Muhammede! Reci, bit ćeš saslušan! Zauzmi se, tvoje zauzimanje će biti prihvaćeno! Traži, bit će ti dato! - Zatim ću podići glavu, pa ću slaviti svoga Gospodara slavom i zahvalom kojom će me On podučiti. Poslije toga ću se zauzimati, pa će mi On odrediti jednu grupu i ja ću je izvesti i uvesti u Džennet. - Rekao je Katade: - Čuo sam ga da je, također, rekao: - Zatim ću izaći i izvesti ih iz vatre i uvesti u Džennet.
Nakon toga ću se vratiti i tražiti dopuštenje da vidim svoga Gospodara, što će mi biti dozvoljeno. Kada Ga budem vidio, past ću na sedždu i ostati tako onoliko koliko Allah bude htio da ostanem. Zatim će reći: - Ustani, Muhammede! Govori, bit ćeš saslušan! Zauzmi se, tvoje zauzimanje će biti primljeno! Traži, bit će ti dato! - Podići ću glavu i slaviti svoga Gospodara slavom i zahvalom kojom će me On podučiti, a poslije toga ću se zauzimati. On ćemi potom odrediti jednu grupu i ja ću izaći i uvesti ih u Džennet.
– Katade je dodao: - Čuo sam ga, također, da je rekao: - Zatim ću izaći i izvesti ih iz vatre i uvesti u Džennet. Zatim ću se vratiti treći put i tražiti dopuštenje da vidim svoga Gospodara, pa će mi biti dozvoljeno da Ga vidim. Kada Ga budem vidio, past ću na sedždu i ostati tako onoliko koliko On bude htio da ostanem. Zatim će reći: - Ustani, Muhammede! Govori, bit ćeš saslušan! Zauzmi se, tvoje zauzimanje će biti primljeno! Traži, bit će ti dato! - Podići ću glavu i slaviti svoga Gospodar slavom i zahvalom kojom će me On podučiti, poslije čega ću se zauzimati. On će mi odrediti jednu grupu i ja ću izaći i uvesti je u Džennet. Rekao je Katade: - Čuo sam ga, također, da je rekao: - Zatim ću izaći i izvesti ih iz vatre i uvesti u Džennet. Tako će biti sve dok u vatri ne ostane samo onaj koga je Kuran zavještio, tj. onaj koga će zadesiti vječni boravak u vatri. - Zatim je proučio ovaj ajet: Gospodar tvoj će ti na onome svijetu hvale dostojno mjesto darovati (sura El-Isra, 79). To počasno mjesto je ono koje je On obećao vašem Vjerovjesniku, s.a.v.s.
Buharija
Navodi ga El-Buhari u Knjizi o gusulu (kupanju), poglavlje Kupanje nagog, 1. džuz
Navodi ga El-Buhari, također, u Knjizi o početku stvaranja, u poglavlju Govor Allaha Uzvišenog: „I Ejub kada dozva svoga Gospdara: ‘Zaista me je pogodila nevolja...’“, 4.džuz, str.151, a naveo ga je i u Knjizi o tevhidu, u poglavlju Govor Allaha Uzvišenog: „Oni žele da promijene Allahov govor...“, 9.džuz, str.143.
﴿٢٧٨﴾ و زاد فى هاتين الروايتين: ("خَرَّ عَلَيْهِ رِجْلٌ جَرَادٍ مِنْ ذَهَبٍ")– و رجل جراد– بكسر الراء: أى جماعة جراد.
***
Naveo ga je En-Nesai u svome Sunenu, u poglavlju Zastiranje prilikom kupanja, 1. džuz, str. 201, a njegov tekst je identičan El-Buharijevoj predaji u Knjizi o gusulu, koja je ovdje navedena a on kaže:
﴿٢٧٩﴾ و قال فيها: ("وَ لَكِنْ لاَ غِنَى لِى عَنْ بَرَكَاتِكَ.)– بجمع بركات
El-Kastalanijev komentar hadisa, 1. džuz, str. 333
Za dio izjave: nasrnuše na njega skakavci od zlata, rekao je El-Kastalani, Allah mu se smilovao: - Da li su bili stvarni skakavci, živi, s tim što su bili od zlata ili su imali samo oblik skakavca, a nisu bili živi? - U djelu Šerhu et-takrib ustvrdio je da je drugi stav ispravniji. A Allah najbolje zna!
Dio izjave trpao u svoju odjeću podrazumijeva da ih je svojom rukom stavljao u svoju odjeću.
Pa ga je dozvao njegov Gospodar označava način te komunikacije na način kako je Gospodar razgovarao s Musaom, a.s., a možda je to bilo i posredstvom nekog od meleka. Svakako! Tako Ti Tvoje Uzvišenosti! Znači: Ti si me učinio neovisnim! U dijelu izjave: Međutim, ja nisam neovisan od Tvoga bereketa! u drugoj predaji je umjesto لا غنى بى upotrijebljeno: لا غنى لى (od Tvojih bereketa/blagodati).
Zatim je El-Kastalani, Allah mu se smilovao, rekao: - Nemoguće je da je Ejub, a.s., uzeo ovaj imetak iz ljubavi prema dunjaluku, nego je to učinio, kako sam kaže, zbog toga što je to bereket od njegovog Gospodara, čime je potvrdio/tekvin, Božije svojstvo kojim On održava stvorenja. Možda je i riječ o neočekivanoj blagodati, koja nije uobičajena, pa ju je neophodno prihvatiti uz (kabul) blagoslov, zbog čega dolazi zahvala za nju i isticanje njene veličine. Ko je, međutim, odbije, porekao ju je i odbio Allahovu blagodat.
Hadis sadrži dozvolu kupanja čovjeka bez odjeće, jer Allah nije ukorio Ejuba, a.s., zbog toga što se kupao takav, sve dok ga niko ne vidi, nego zbog toga što je sakupljao skakavce (El-Kastalani).
Već je preneseno da se Musa, a.s., kupao bez odjeće, kada je kamen, na kojem ju je odložio, krenuo. Musa ga je udarao svojim štapom, govoreći: „Kamenu, vrati mi moju odjeću!“, dva puta.