Ibn Madže

HADIS

Naveo je ovaj hadis Ibn Madždže u svome Sunenu, u poglavlju Ko će se nadati Allahovoj milosti na Sudnjem danu.

Preneseno je od Enesa b. Malika, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., proučio ovaj ajet: On je Jedini dostojan da Ga se boje i On jedini prašta (sura El-Muddessir, 56). Potom je citirao riječi Allaha, dž.š.: - Ja sam jedini dostojan da Me se obožava. Stoga, neka Mi se ne pripisuje drugo božanstvo. A ko bude izbjegavao da Mi pripiše drugo božanstvo, Ja sam dostojan da mu oprostim!

ARAPSKI

عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِك – رضى الله عنه– أَنَّ رَسُولَ اللهِ – صلى الله عليه و سلم – قَرَأَ هَذِهِ الآيَةَ: ("هُوَ أَهْلُ التَّقْوَى وَ أَهْلُ الْمَغْفِرَةِ.")، فَقَالَ: " قَالَ اللهُ – عَزَّ وَ جَلَّ: "أَنَا أَهْلٌ أَنْ أُتَّقَى، فَلاَ يُجْعَلُ مَعِىَ إِلهٌ آخَرَ، فَمَنِ اتَّقَى أَنْ يَجْعَلَ مَعِىَ إِلهًا آخَرَ، فَأَنَا أَهْلٌ أَنْ أَغْفِرَ لَهُ.

KOMENTAR HADISA

Ajet kojeg je proučio Allahov Poslanik, s.a.v.s., tumačimo tako što je jedino Allah dostojan i jedini On ima pravo da bude obožavan i da Mu se strahopoštovanje iskazuje. To je iz straha od Njegove kazne, jer je On Onaj Koji žestoko kažnjava, Silni i Svemogući, koji čini ono što hoće i želi.

Izbjegavanje Njegove kazne i srdžbe se postiže preventivom. Ona se ogleda u tevhidu, iskrenom robovanju i poniznosti Njemu Jedinom. Zbog toga Allah kaže u ovom hadisu: Ja sam jedini dostojan da Me se obožava. Stoga, neka Mi se ne pripisuje drugo božanstvo! Neće se obistiniti izbjegavanje Allahove kazne sve dok ne postoji vjerovanje u Njega i čvrsta ubijeđenost u Njegovu Jednoću/vahdanijet, zato što On neće oprostiti da Mu se čini širk, a oprostit će drugo mimo toga onome kome On bude htio! Zbog toga je rekao: Ko bude izbjegavao da Mi pripiše drugo božanstvo Ja ću biti dostojan da mu oprostim! To znači da onaj ko sebi načini zaštitu od Moje kazne, time što Mi neće pripisivati drugo božanstvo, on je taj koji je zaslužio Moj oprost, a Ja sam Jedini dostojan da mu oprostim, jer sam Dobročinitelj Plemeniti. Ja sam rekao u Svojoj Knjizi: Zar nagrada za dobro učinjeno djelo može biti nešto drugo do dobro? (sura Er-Rahman, 60)

Riječ التقوى (bogobojaznost) predstavlja glagolsku imenicu, formiranu od pasiva, što je On pojasnio Svojim riječima: Ja sam jedini dostojan da Me se obožava. Ovdje je glagol أتقى upotrijebljen u pasivu, tako da je Allah dostojan da se strahuje od Njegove kazne i Njegove srdžbe, a riječ المغفرة (oprost grijeha) je glagolska imenica/masdar, formirana od aktiva, pa je Allah Onaj Koji grijehe oprašta griješnicima i On je Onaj Koji je to jedini dostojan uraditi, zbog toga što je oprost grijeha najveće dobročinstvo i najizrazitiji primjer milosti: Njegova milost je prethodila Njegovoj srdžbi!

Allaha Uzvišenog molimo da nam grijehe naše oprosti, da prikrije naše mahane i očisti nas od naših grijeha. Također Ga molimo da učvrsti iman u našim srcima, sve dok ne budemo s onima kojima je On Svoju blagodat dao: vjerovjesnicima, iskrenima, šehidima i dobrima, a to je najodabranije društvo! Apsolutna hvala Allahu, Gospodaru svjetova i neka je Allahov blagoslov i pozdrav na našeg prvaka, Muhammeda i njegovu časnu porodicu i njegove ashabe!