Tirmizi

HADIS

Klanje smrti se navodi u hadisu kojeg bilježi Et-Tirmizi u poglavlju Vječni život džennetlija u Džennetu i džehenemlija u Džehennemu:

Nakon što Allah uvede džennetlije u Džennet, a džehennemlije u Džehennem, reći će: - Dovedite smrt! - Ona će biti dovedena na zid, koji će biti postavljen između džennetlija i džehennemlija, a zatim će biti kazano: - O džennetlije! - Oni će, prestrašeni, pohrliti, a bit će kazano i: - O džehennemlije! - Oni će sretni pohitati, nadajući se šefaatu. Onda će i džennetlijama i džehennemlijama biti kazano: - Poznajete li ovu? - I jedni i drugi će odgovoriti: - Upoznali smo je već: to je smrt kojoj su naši životi bili povjereni. - Nakon toga će biti povaljena na bok i preklana na zidu, koji će biti postavljen između Dženneta i Džehennema. Potom će biti kazano: - Džennetlije, živite vječno u Džennetu! Smrti više nema! Džehennemlije, živite vječno u Džehennemu! Smrti više nema!

ARAPSKI

قَالَ فِى آخِرِ الحَدِيثِ: ("فَإِذَا أَدْخَلَ اللهُ أَهْلَ الجَنَّةِ الجَنَّةَ، وَ أَهْلَ النَّارِ النَّارَ، قَالَ: "أُتِى بِالمَوْتِ!"، فَيُوقَفُ عَلَى السُّورِ الَّذِى بَيْنَ أَهْلِ الجَنَّةِ، وَ أَهْلِ النَّارِ، ثُمَّ يُقَالُ:"يَا أَهْلَ الجَنَّةِ!"، فَيَطَّلِعُونَ خَائِفِينَ، ثُمَّ يُقَالُ: "يَا أَهْلَ النَّارِ!"، فَيَطَّلِعُونَ مُسْتَبْشِرِينَ، يَرْجُونَ الشَّفَاعَةَ، فَيُقَالُ لأَهْلِ الجَنَّةِ، وَ أَهْلِ النَّارِ: "هَلْ تَعْرِفُونَ هَذَا؟"، فَيَقُولُونَ، هَؤُلاَءِ وَ هَؤُلاَءِ: "قَدْ عَرَفْنَاهُ. هُوَ المَوْتُ الَّذِى وُكِّلَ بِنَا."، فَيُضْجَعُ، فَيُذْبَحُ ذَبْحًا عَلَى السُّورِ الَّذِى بَيْنَ الجَنَّةِ وَ النَّارِ، ثُمَّ يُقَالُ: "يَا أَهْلَ الجَنَّةِ، خُلُودٌ، لاَ مَوْتَ! وَ يَا أَهْلَ النَّارِ، خُلُودٌ لاَ مَوْتَ

KOMENTAR HADISA

Na Sudnjem danu će biti dovedena smrt i postavljena na Sirat ćupriju... Vanjsko značenja hadisa ukazuje na to da će se to, uistinu, tako desiti. Nije u suprotnosti s razumom da Uzvišeni Allah stvori smrt u obliku živog bića, tako da ona stoji i bude zaklana, jer Allah Uzvišeni ima moć da sve učini mogućim i ostvarivim. Uz to, stanja Ahireta se razlikuju od stanja dunjaluka, kao što je slučaj s vaganjem djela, kako je rečeno: Bit će vagane knjige ili djela. Sve to izlazi iz okvira onoga što je uobičajno i ustaljeno. A moguće je i da sve to ima preneseni smisao, pa da se time želi otkloniti od stanovnika Dženneta gubljenje nade zbog smrti i uliti sigurnost da će vječno boraviti u svojim blagodatima, a, s druge strane, opet povećati očaj kod stanovnika Džehennema, zbog toga što su usmrćeni, odnosno da iz njega nema izlaska. Jer, kada su svi upoznati i uvjereni da smrti više nema, to je kao da su vidjeli klanje smrti i na taj način izgubili svaku nadu da s njom dođe prekid njihove patnje u vatri. A mi čvrsto vjerujemo u ono što je na vjerodostojan način preneseno od Poslanika, s.a.v.s., i ne nastojimo otkriti način na koji će se to desiti, već sve to ostavljamo u domen moći Allaha Uzvišenog. A Allah najbolje zna.