Buharija | 7116
HADIS
Pričao nam je Ebu-Jeman, njemu Šuajb, a ovom Zuhri, prenoseći od Seida b. Musejjeba, a on od Ebu-Hurejre, radijallahu anhu, da je Vjerovjesnik, a.s., rekao:
"Neće nastupiti Sudnji dan sve dok se žene Devsa ne poguraju svojim zadnjicama oko Zul-Halase, a Zul-Halasa je kip kojem su se klanjali u doba neznaboštva." (Buharija, 7116)
ARAPSKI
حَدَّثَنَا أَبُو الْيَمَانِ، أَخْبَرَنَا شُعَيْبٌ، عَنِ الزُّهْرِيِّ، قَالَ قَالَ سَعِيدُ بْنُ الْمُسَيَّبِ أَخْبَرَنِي أَبُو هُرَيْرَةَ ـ رضى الله عنه ـ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ " لاَ تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَضْطَرِبَ أَلَيَاتُ نِسَاءِ دَوْسٍ عَلَى ذِي الْخَلَصَةِ ". وَذُو الْخَلَصَةَ طَاغِيَةُ دَوْسٍ الَّتِي كَانُوا يَعْبُدُونَ فِي الْجَاهِلِيَّةِ.
U drugim prilikama Poslanik, s.a.v.s., je govorio o određenim grijesima koji će biti rasprostranjeni pred Sudnji dan kako bi ukazao na pogubnost istih i dao smjernicu vjenicima da ih se klone. Predskazao je i da će neke vrijednosti biti izgubljene ili marginalizirane kako bi ih njegovi sljedbenici čuvali. Drugim riječima, on je brojne ovakve hadise izrekao kao upozorenje njima s ciljem da ih pripremi za potencijalne scenarije. Tako je, naprimjer, rekao da će u budućnosti nastupiti periodi kada će vjeru slijediti ekstremna manjina, te nagovijestio veliku nagradu onima koji će činiti tu manjinu.[1] U drugom hadisu on obavještava svoje ashabe da će u određenoj fazi u budućnosti drugi narodi okupiti protiv muslimana kao što se oko zdjele okupljaju gladni ljudi, te da će razlog nadmoći nemuslimana biti prevelika ljubav muslimana prema ovom svijetu i njihovo preziranje smrti.[2] U jednom hadisu stoji da „neće nastupiti Sudnji dan sve dok žene plemena Daws ne budu tresle svojim zadnjicama oko Dū l-halaṣe, kipa kojem su se pripadnici plemena Daws klanjali u džahilijetu“.[3] U ovom hadisu se vjernici upozoravaju na to da će na tlu Arabijskog poluotoka, u blizini mjesta u kojem je živjelo pleme Daws (današnja Džedda) izvoditi ples koji ima prizvuk nemoralnog i provokativnog ponašanja (Zanimljivo je da je Kip slobode, koji je kip žene kao i Dū l-halaṣa, postavljen u Džeddi i da se upravo u Džeddi organiziraju koncerti na kojima nastupaju najutjecajniji promotori ponašanja na koje hadis ukazuje). Spomenuti i brojni drugi hadisi nedvosmisleno ukazuju na to da ih je Poslanik, s.a.v.s., izrekao preskripitvno, odnosno da je prvenstveno želio vjernike usmjeriti na pravac u kojem trebaju djelovati.
[1] Naprimjer v.: Muslim, Aṣ-Ṣaḥīḥ: Vjerovanje, Pojašnjenje da je islam počeo s pojedincima..., br. 145.
[2] Abū Dāwūd, As-Sunan: Oružani sukobi, Okupljanje naroda protiv muslimana, br. 4297.
[3] Al-Buhārī, Aṣ-Ṣaḥīḥ: Smutnje, O tome da će doći vrijeme kada će se ibadet činiti kipovima, br. 7116. Ovaj hadis bilježi i Muslim.