Muslim | 1905
HADIS
Ebu Hurejre je rekao:
Čuo sam Božijeg Poslanika, a.s., kad kaže: "Prvi čovjek kome će se suditi na Sudnjem danu jeste šehid. Bit će izveden pred Allaha pa će mu On predstaviti blagodati koje mu je bio dao. On će priznati da su mu one bile na raspolaganju pa će ga Allah upitati: - Šta si činio dok su ti bile na raspolaganju? - Borio sam se u Tvoje ime sve dok nisam i poginuo kao šehid - odgovorit će on, a Allah će reći: - Lažeš! Naprotiv, ti si se borio zato da se kaže: - Hrabar je - pa eto, tako je i govoreno. Potom će biti naređeno i on će biti naglavačke odvučen i bačen u Džehennem. Potom će čovjek koji se bavio naukom i druge njoj podučavao te Kur'an učio, biti izveden pred Allaha pa će mu On predstaviti blagodati koje mu j bio dao. On će priznati da su mu one bile na raspolaganju pa će a Allah upitati: - Šta si učinio do su ti bile na raspolaganju? - Izučavao sam auku i druge njoj produčavao i Kur'an u Tvoje ime učio - odgovori će on, a Allah će reći: - Lažeš! Naprotiv, ti si se bavio naukom zato da se kaže: - Učenjak je - a Kur'an si učio a se kaže: - On je učač Kur'ana - pa eto, tako je i govoreno. Potom će biti naređeno i on će biti naglavačke odvučen i bačen u Džehennem. Zatim će čovjek kome je Allah dao u izobilju svakovrsnog imetka biti izveden pred Allaha pa će mu On predstaviti blagodati koje mu je bio dao. On će priznati da su mu one bile na raspolaganju pa će ga Allah upitati: - Šta si učinio dok su ti bile na raspolaganju? - Nisam propusti nijednu priliku u kojoj bi Ti volio da se potroši, a da ja nisam trošio u Tvoje ime - odgovorit će on, a Allah će reći: - Lažeš! Naprotiv, to si činio da se kaže: - Darežljiv je - pa eto, tako je i govoreno. Potom će biti naređeno i on će biti naglavačke odvučen i bačen u Džehennem. (Muslim, 1905)
ARAPSKI
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، فَقَالَ لَهُ نَاتِلُ أَهْلِ الشَّامِ أَيُّهَا الشَّيْخُ حَدِّثْنَا حَدِيثًا سَمِعْتَهُ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ نَعَمْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَقُولُ " إِنَّ أَوَّلَ النَّاسِ يُقْضَى يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَيْهِ رَجُلٌ اسْتُشْهِدَ فَأُتِيَ بِهِ فَعَرَّفَهُ نِعَمَهُ فَعَرَفَهَا قَالَ فَمَا عَمِلْتَ فِيهَا قَالَ قَاتَلْتُ فِيكَ حَتَّى اسْتُشْهِدْتُ . قَالَ كَذَبْتَ وَلَكِنَّكَ قَاتَلْتَ لأَنْ يُقَالَ جَرِيءٌ . فَقَدْ قِيلَ . ثُمَّ أُمِرَ بِهِ فَسُحِبَ عَلَى وَجْهِهِ حَتَّى أُلْقِيَ فِي النَّارِ وَرَجُلٌ تَعَلَّمَ الْعِلْمَ وَعَلَّمَهُ وَقَرَأَ الْقُرْآنَ فَأُتِيَ بِهِ فَعَرَّفَهُ نِعَمَهُ فَعَرَفَهَا قَالَ فَمَا عَمِلْتَ فِيهَا قَالَ تَعَلَّمْتُ الْعِلْمَ وَعَلَّمْتُهُ وَقَرَأْتُ فِيكَ الْقُرْآنَ . قَالَ كَذَبْتَ وَلَكِنَّكَ تَعَلَّمْتَ الْعِلْمَ لِيُقَالَ عَالِمٌ . وَقَرَأْتَ الْقُرْآنَ لِيُقَالَ هُوَ قَارِئٌ . فَقَدْ قِيلَ ثُمَّ أُمِرَ بِهِ فَسُحِبَ عَلَى وَجْهِهِ حَتَّى أُلْقِيَ فِي النَّارِ . وَرَجُلٌ وَسَّعَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَأَعْطَاهُ مِنْ أَصْنَافِ الْمَالِ كُلِّهِ فَأُتِيَ بِهِ فَعَرَّفَهُ نِعَمَهُ فَعَرَفَهَا قَالَ فَمَا عَمِلْتَ فِيهَا قَالَ مَا تَرَكْتُ مِنْ سَبِيلٍ تُحِبُّ أَنْ يُنْفَقَ فِيهَا إِلاَّ أَنْفَقْتُ فِيهَا لَكَ قَالَ كَذَبْتَ وَلَكِنَّكَ فَعَلْتَ لِيُقَالَ هُوَ جَوَادٌ . فَقَدْ قِيلَ ثُمَّ أُمِرَ بِهِ فَسُحِبَ عَلَى وَجْهِهِ ثُمَّ أُلْقِيَ فِي النَّارِ " .
Ovaj hadis je naročito bitan u pogledu važnosti namjere prilikom borbe. Postoje osobe koje sebe žele vidjeti kao mučenike, heroje i u toj revnosti mogu izvršiti i zločine. Principijelno govoreći, oružana borba na Allahovu, dž.š., putu nema nikakvih oznaka militantnosti niti brutalnosti. Naprotiv, ona ima strogo određenu materijalnu i moralnu funkciju. Zapravo ona je u funkciji samoodbrane i zaštite moralnoga poretka u svijetu. Samo sa ovog stanovišta moguće je – tako misle svjetski etičari – voditi rat. Prema Adnanu Silajdžiću svaka doktrina koja naučava o tome kako se, u situaciji agresije ili tiranije, ne treba braniti u svojoj osnovi je antisocijalna, jer podrazumijeva ostavljanje na cjedilu onih koji su nemoćni i ugroženi pred tiranijom i nasiljem. To je prvorazredna obaveza svih muslimana. Odbrana i zaštita vlastitoga života, vjere i dostojanstva stroga je obaveza svakoga muslimana i muslimanke. Štaviše, oni su obavezni da u svoju zaštitu, shvaćenu u najširem smislu te riječi, uzmu sve iznemogle, ugrožene, djecu, žene itd. Kur’an o tome kaže: A zašto se vi ne biste borili na Allahovom putu za potlačene, za muškarce, žene i djecu, koji uzvikuju: “Gospodaru naš izbavi nas iz grada, čiji stanovnici su nasilnici i Ti nam odredi zaštitu i Ti nam pošalji onoga ko će nam pomoći. (4, 76). Baš zbog toga mnogi zapadnoevropski pravnici i etičari borbu kako ju je definirao islam nazivaju “pravednim ratom”. Prema Abdulhamidu Ebu Sulejmanu kur'anska poruka islama ili poruka mira došla je da izrazi znanstvenu svjetsku epohu i jedinstvo čovjeka, nadmaši rasističke tendencije i tribalističke i nacionalističke agresije, magiju i mitove te izrazi pozitivne i graditeljske elemente jedinstva i sveobuhvatnosti u ljudskoj prirodi.