Buharija | 2810
HADIS
Došao je Vjerovjesniku, sallallahu alejhi ve sellem, jedan čovjek i rekao:
Neko se bori radi ratnog plijena, neko radi popularnosti, a neko se, opet, bori da bi pokazao svoje junaštvo. Koji je od njih na Allahovom putu?" Onaj koji se bori da Allahova riječ bude gornja, on je na Allahovom putu – odgovori Resulullah, sallallahu alejhi ve sellem". (Buharija, 2810)
ARAPSKI
حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ حَرْبٍ، حَدَّثَنَا شُعْبَةُ، عَنْ عَمْرٍو، عَنْ أَبِي وَائِلٍ، عَنْ أَبِي مُوسَى ـ رضى الله عنه ـ قَالَ جَاءَ رَجُلٌ إِلَى النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم فَقَالَ الرَّجُلُ يُقَاتِلُ لِلْمَغْنَمِ، وَالرَّجُلُ يُقَاتِلُ لِلذِّكْرِ، وَالرَّجُلُ يُقَاتِلُ لِيُرَى مَكَانُهُ، فَمَنْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ قَالَ " مَنْ قَاتَلَ لِتَكُونَ كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيَا فَهُوَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ "
Zahtjev islama je ste sloboda vjere i pravednost na Zemlji. Ovaj hadis upravo ukazuje da se muslimani nisu podsticali kako bi pljačkali, krali i ratovali da bi se bogatili, već omogućili slobodu i pravednost svim ljudima. Kur’an principijelno govori o džihadu. On kaže: Borite se, Allaha radi, onako kako se treba boriti. (22, 78). Prema Adnanu Silajdžiću hadiski komentatori su uvjete borbe sublimirali u sljedećem: 1. Muslimani se moraju konstantno pouzdavati u Allaha, dž.š., konstantno Ga spominjati i obavljati vjerske obaveze. 2. U susretu sa neprijateljem moraju biti nepokolebljivi i postojani, 3. Imati vazda na umu opće i zajednički definirane interese. 4. Biti potpuno svjesni uzvišenosti ciljeva poradi kojih se borba vodi. 5. Muslimani ne smiju biti oholi i hvalisavi u svojemu držanju i ponašanju. Otuda džihad u islamu nema nikakve veze sa aktom nasilja. Naprotiv on podrazumijeva, s jedne strane, svaki napor koji je usmjeren protiv zla u svijetu bez obzira u kojoj se ono formi pojavilo, i s druge strane, kultiviranju njegove harmonije. Ne čudi onda što Poslanik u svojim hadisima u džihad ubraja: reći istinu pred vladarom, tražiti znanje, rađati djecu, putovati po svijetu u svrhu širenja mira i znanja, boriti se protiv strasti i sl.