Muslim | 1086
HADIS
Božijem Poslaniku, a.s. došao je neki čovjek i upitao ga:
Božiji Poslaniče, šta ću ako dođe neko i hoće mi oteti imovinu? "Ne daj mu svoju imovinu! " - odgovori on. - A šta ako me napadne? - upita ovaj. "Ti se brani!" - odgovori on. - A šta ako me on ubije? - upita dalje. "Ti si šehid" - odgovori on. - A šta ako ja ubijem njega? - upita. "On će u Džehnnem!" - odgovori Božiji Poslanik, a.s. (Muslim, 1086.)
ARAPSKI
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ - رضي الله عنه - قَالَ جَاءَ رَجُلٌ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَرَأَيْتَ إِنْ جَاءَ رَجُلٌ يُرِيدُ أَخْذَ مَالِي قَالَ فَلَا تُعْطِهِ مَالَكَ قَالَ أَرَأَيْتَ إِنْ قَاتَلَنِي قَالَ قَاتِلْهُ قَالَ أَرَأَيْتَ إِنْ قَتَلَنِي قَالَ فَأَنْتَ شَهِيدٌ قَالَ أَرَأَيْتَ إِنْ قَتَلْتُهُ قَالَ هُوَ فِي النَّارِ
Ovaj hadis zorno prikazuje šta je zapravo džihad i ko je zapravo šehid. Borba muslimana podrazumijeva, s jedne strane, svaki napor koji je usmjeren protiv zla u svijetu bez obzira u kojoj se ono formi pojavilo, i s druge strane, kultiviranje njegove harmonije.
Prema Hassanu Hathoutu naređivanje dobra i odvraćanje od zla je, iako kur'anski princip, dužnost svakog čovjeka koji treba koristiti sve legalne, diplomatske, ekonomske, političke instrumente, ali ne isključuje se i upotreba sile kako bi se obuzdalo zlo. Evo kur’anskoga ajeta koji nam jasno otkriva narav i uvjete borbe u islamu: „Dopušta se odbrana onima koje drugi napadaju, zato što im se nasilje čini – a Allah je doista kadar da ih pomogne onima koji su ni krivi ni dužni iz zavičaja svoga prognani samo zato što su govorili: “Gospodar naš je Allah!” A da Allah ne suzbija neke ljude drugima, do temelja bi bili porušeni manastiri, i crkve, i havre, a i džamije u kojima se mnogo spominje Allahovo ime. A Allah će sigurno pomoći one koji vjeru Njegovu pomažu, ta Allah je zaista moćan i silan.“ (2, 39-40). Ovim ajetom muslimanima se prvi put dozvoljava da se organizirano i oružano suprotstave onima koji ih napadaju. Prema Adnanu Silajdžiću to znači da muslimanima nije dopuštena upotreba oružane sile poradi osvajanja teritorija i prezentiranja vojne moći. Rat mogu povesti samo onda kada ih neko egzistencijalno ugrozi. Termin džihad i slični termini izvedeni iz istog korijena upotrebljavaju se u Kur’anu i Hadisu. Prije svega, koristi se u kontekstu molitve, činjenja dobrih djela i samopročišćenja; unutarnjeg džihada ili borbe protiv zlih sklonosti vlastite duše (Kur’an, 22:77-78; 29:4-7). Na drugom mjestu, koristi se u kontekstu društvenog džihada, ili težnje za istinom, pravdom i dobrobiti u nečijem odnosu s drugim ljudima. Primjeri ove upotrebe obuhvataju plaćanje milosrđa onima koji su potrebni (49:15) i nastojanja da se uvjere oni koji odbacuju Božiju poruku pozivajući se na argumente predstavljene u Kur’anu (25:52). Treće, koristi se u kontekstu bojnog polja, koje se često naziva dosta izričitije qital, a što označava borbu. Potonji oblik, borbeni džihad dozvoljen je u Kur’anu zarad legitimne samoodbrane prilikom suočavanja s neisprovociranom agresijom ili zarad otpora okrutnom ugnjetavanju na religijskim ili drugim osnovama. Muslimani su kroz cijelu povijest bili u iskušenju da brane vlastitu vjeru i obraz. Nažalost kur’anske odredbe o potrebi organizirane i oružane odbrane nisu uvijek bile adekvatno i dinamički razumijevane i primjenjivane. Zbog toga su muslimani kroz povijest doživljavali teške nesreće, velika materijalna i kulturna razaranja i strašne genocide.
Primjer genocida nad bosanskohercegovačkim muslimanima koji se provodio u Bosni je eklatantan. Zbog čega se to muslimanima događalo i događa? Muslimani su nažalost pokazali i danas pokazuju da nemaju dovoljno sluha za historiju, odnosno da su socio-kulturno ahistorijski, anacionalni i bitno asocijalni elemenat. Takvu kulturalnu i dinamičku nesadržajnost najbolje ocrtava pozicija muslimanske civilizacije u modernome svijetu. U svemu tome su iznevjerili temeljne odrednice islama. Poslanik je prve muslimane učinio mirnim i tolerantnim narodom, ali istodobno u njima razvija osjećaj za vrijeme i historiju. Abdulhamid Ebu Sulejman smatra da prema kur'anskoj viziji čovječanstvo je jedinstvo u raznolikosti i raznolikosti u jedinstvu. Za muslimane je jasan kur'anski princip: „Allah vam ne zabranjuje da činite dobro i da budete pravedni prema onima koji ne ratuju protiv vas zbog vjere i koji vas iz zavičaja vašeg ne izgone - Allah, zaista, voli one koji su pravični". (El-Mumtehine, 8)