Ebu Davud

HADIS

Pričao nam je Davud b. Rešid, pričao nam je El-Velid, koji prenosi od Seida b. Abdulaziza, on od Mekhula, on od Kesira b. Murre, a on od Neima b. Hemmaza, r.a., da je on rekao:

Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kako govori riječi Allaha, dž.š.: Potomče Ademov, ne propusti da Mi klanjaš četiri rekata na početku dana, sačuvat ću te od njegovog ostatka!

ARAPSKI

عن نعيم بن هماز– رضى الله عنه– قال: "سمعت رسول الله– صلى الله عليه وسلم– يقول:يقول الله–عز و جل– :"يا ابْنَ آدَمَ، لا تُعْجِزْنِى مِن أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ فِى أَوَّلِ نَهَارِكَ، أَكْفِكَ آخِرَهُ."

KOMENTAR HADISA

Navodi ga Ebu Davud u svom Sunenu, u poglavlju Duha namaz, 1. džuz

Riječi: Ne propusti da Mi klanjaš četiri rekata znače: Nemoj ostaviti četiri rekata na početku dana, odvraćajući se od iskazivanja pokornosti Meni i neka ti ne promakne namaz od četiri rekata na početku dana, sačuvat ću te od zla tokom ostatka dana. Navodi se u El-Kamusu: - Promaknulo mu je nešto, sa značenjem: mimoišlo ga je ﻓﺎﺗﻪ  tj. ne dopusti sam sebi da te mimoiđe korist od ova četiri rekata.

A ova dva hadisa ističu korist i pohvalnost duha namaza, koji predstavlja potvrđen sunnet (ﻣﺆﻜﺪﺓ). Kod Eš-Šafi’ija je on najmanje od dva rekata, a najbolje je klanjati osam, ali je dozvoljeno da se klanja i dvanaest rekata, dok je klanjanje osam rekata najbolje. Njegovo vrijeme klanjanja je od izdizanja sunca iznad horizonta pa dok dođe do polovine neba, a njegovo obavljanje je najbolje u prvoj četvrtini dana, kako bi, na taj način, u svakoj četvrtini dana bio klanjan namaz. A Allah najbolje zna!

Riječi: sačuvat ću te od njegovog ostatka znače da će Allah Uzvišeni sačuvati klanjača od zla tokom ostatka dana: i od osjetilnih, kao što su laži, i od apstraktnih zala, tako što će ga sačuvati od zla neposlušnosti. A Allah najbolje zna!