Tirmizi
HADIS
Prenosi se od Ebu ed-Derdaa i Ebu Zerra, neka je Allah zadovoljan njima dvojicom, koji prenose od Allahovog Poslanika, s.a.v.s., koji prenosi od Allaha, dž.š., da je rekao:
Potomče Ademov, klanjaj Mi početkom dana četiri rekata, sačuvat ću te od njegovog ostatka!
ARAPSKI
عن أبى الدرداء، عن أبى ذر– رضى الله عنهما– عن رسول الله–صلى الله عليه و سلم– عن الله عز و جل–قال:"يَا ابْنَ آدَمَ، ارْكَعْ لِى مِنْ أَوَّلِ النَّهَارِ– أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ. أَكْفِكْ آخِرَهُ
Navodi Et-Tirmizi, Allah mu se smilovao: „Hadis je hasen-sahih.
Riječi: Ne propusti da Mi klanjaš četiri rekata znače: Nemoj ostaviti četiri rekata na početku dana, odvraćajući se od iskazivanja pokornosti Meni i neka ti ne promakne namaz od četiri rekata na početku dana, sačuvat ću te od zla tokom ostatka dana. Navodi se u El-Kamusu: - Promaknulo mu je nešto, sa značenjem: mimoišlo ga je ﻓﺎﺗﻪ tj. ne dopusti sam sebi da te mimoiđe korist od ova četiri rekata.
A ova dva hadisa ističu korist i pohvalnost duha namaza, koji predstavlja potvrđen sunnet (ﻣﺆﻜﺪﺓ). Kod Eš-Šafi’ija je on najmanje od dva rekata, a najbolje je klanjati osam, ali je dozvoljeno da se klanja i dvanaest rekata, dok je klanjanje osam rekata najbolje. Njegovo vrijeme klanjanja je od izdizanja sunca iznad horizonta pa dok dođe do polovine neba, a njegovo obavljanje je najbolje u prvoj četvrtini dana, kako bi, na taj način, u svakoj četvrtini dana bio klanjan namaz. A Allah najbolje zna!
Riječi: sačuvat ću te od njegovog ostatka znače da će Allah Uzvišeni sačuvati klanjača od zla tokom ostatka dana: i od osjetilnih, kao što su laži, i od apstraktnih zala, tako što će ga sačuvati od zla neposlušnosti. A Allah najbolje zna!