Buharija
HADIS
Pričao nam je Muhammed b. Alai, pričao nam je Ibn Fudajl, koji je prenio od Umarete, a on od Ebu Zurate da je čuo Ebu Hurejru, r.a., da je rekao: Čuo sam Vjerovjesnika, s.a.v.s., kako kaže:
- Rekao je Allah dž.š.: - Ima li većeg nasilnika od onog ko nastoji stvoriti nešto kao što sam Ja stvorio? Eto, neka oni stvore sićušnog mrava, ili neka oni stvore sjemenku (ili sjemenku ječma)!
ARAPSKI
﴿٢٧﴾ عن أبى زرعة سمع أبا هريرة – رضى الله عنه– قال: سمعت النبى –صلى الله عليه و سلم– يقول: "قال اللهُ –عز و جل–: ﴿"وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذَهَبَ يَخْلُقُ كَخَلْقِى؟! فَلْيَخْلُقُوا ذَرَّةً، أَوْ لَيَخْلُقُوا حَبَّةً، أَوْ شَعِيرَةً!"﴾
Navodi ga El-Buhari u Knjizi tevhida, poglavlje Govor Allaha: Kad Allah stvara i vas i ono što napravite (sura Es-Saffat, 96), 9.džuz, str.162
Komentar hadisa od El-Kastalanija, 10.džuz, str.477
Muhammed ibn ‘Alai el-Hemdani, Ebu Kurejb, el-Kufi; Ibn Fudajl je Muhammed b. Fudajl b. Gazvan iz Ed-Dabbe, čiji je štićenik bio hafiz Ebu 'Abdurrahman, ‘Umarete Ibn el-K’aka’, od Ibn Zur’ate Herim b. ‘Amr b. Džerir el-Bedželi da je čuo Ebu Hurejru, r.a., da je rekao: Čuo sam Vjerovjesnika, s.a.v.s., da kaže: - Rekao je Allah, dž.š.: - Ima li većeg nasilnika od onoga koji nastoji (namjerava) stvoriti kao što sam Ja stvorio? Tojest, niko nije veći nasilnik od onoga koji smatra da ima moć i namjerava da napravi nešto kao što sam Ja stvorio.
Ova usporedba nije opća i ona znači: kao što sam Ja stvorio u smislu izgleda, a ne u svakom pogledu. Smatra se nejasnim značenje sintagme najveći nasilnik أظلم , jer je nevjernik sigurno veći nasilnik od slikara. Stoga odgovaram da je on nevjernik kada slika idola za obožavanje, pa je to to ili će njegova kazna biti povećana u odnosu na ostale nevjernike, jer je on povećao odvratnost svoga nevjerovanja. Neka oni stvore sićušnog mrava ima značenje riječi نملة صغيرة mali mrav ili الهباء fina, sitna prašina u zraku. Ili neka oni stvore sjemenku tj. sjemenku koja je upotrebljiva i korisna, kao što je pšenica ili sjemenku ječma, što je zbog veze posebnog prema općem, ili je to prenosiočeva sumnja po pitanju navedenog zrna. A smisao je njihova nemoć i kažnjavanje nekad traženjem da stvore nešto organsko, a nekad tražeći da stvore neživo.