Tirmizi
HADIS
Prenosi se od Enesa b. Malika, r.a., da je rekao: Čuo sam Allahovog Poslanika, s.a.v.s., kako kaže:
Rekao je Allah: O potomče Ademov, da si Me dozivao i molio, oprostio bih ti ono što je kod tebe i ne bi Me to namučilo. Potomče Ademov, da su tvoji grijesi dosezali do nebesa, pa da si od Mene oprost zatražio, Ja bih ti oprostio i ne bi Me to namučilo. Potomče Ademov, da Mi dođeš s grijesima kolika je zemlja, a da Mi ne pripisuješ sudruga, doći ću ti Ja s isto toliko oprosta!
ARAPSKI
عن أنس بن مالك –رضى الله عنه– قال: "سَمِعْتُ رسولَ اللهِ – صلى الله عليه و سلم– يَقُولُ: ﴿"قَالَ اللهُ: "يَا ابْنَ آدَمَ، إِنَّكَ مَا دَعَوْتَنِى وَ رَجَوْتَنِى غَفَرْتُ لَكَ عَلَى مَا كَانَ فِيكَ و لا أُباَلىِ. يَا ابْنَ آدَمَ، لَوْ بَلَغَتْ ذُنُوبُكَ عَنَانَ السَّمَاءِ ثُمَّ اسْتَغْفَرْتَنِى، غَفَرْتُ لَكَ وَ لا أُبَالِى. يَا ابْنَ آدَمَ، إنَّكَ لَوْ أَتَيْتَنِى بِقُرَابِ الأَرْضِ خَطَايَا ثُمَّ لَقِيتَنِى لا تُشْرِكُ بِى شَيْئًا– لأَتَيْتُكَ بِقُرَابِهَا مَغْفِرَةً."﴾
Rekao je Et-Tirmizi: „Hadis je hasen garib.
Komentar hadisa
Značenje je u parafrazi riječi Uzvišenoga Allaha:
O potomče Ademov, sve dok Me budeš dozivao da ti oprostim tvoje grijehe i molio da prihvatim tvoju dovu, i to pokajanjem za svoje grijehe, dozivanjem Allaha Uzvišenog da oprosti tvoje grijehe, i moljenjem da primi tvoje pokajanje, te uljepšaš svoje mišljenje o svom Gospodaru Koji oprašta grijehe pokajnicima (jer im je On to obećao), zaista ću ti oprostiti sve grijehe koje si počinio, bez obzira na to kakav si bio u vrijeme griješenja i da li si ih činio iz neznanja ili zaborava. Pri tome, ne brinem se da ću pred nekim za to odgovarati i da će Mi on reći: - Zašto si oprostio tom i tom?, jer Ja ne odgovaram za ono što radim i jer: On neće biti pitan za ono što radi, a oni će biti pitani (sura El-Enbija, 23). Ja sam rekao u Svojoj plemenitoj Knjizi: Dobra djela zaista poništavaju hrđava (sura Hud, 114.). Kada ti pogriješiš, a zatim dođeš Meni i zamoliš Me da ti oprostim, i tvoj povratak i tvoja molba su među najvećim dobrim djelima, pa će izbrisati loša. Tako kaže Muhammed, s.a.v.s.: Loše djelo nakon kojeg slijedi dobro djelo bude izbrisano tim dobrim djelom O potomče Ademov, da tvoja loša djela, svojom brojnošću, dosežu do visine i veličine samog neba i da ona ispunjavaju prostor između zemlje i neba, a zatim Me ti iskreno zamoliš da ti ih oprostim i pokaješ se zbog njih, Ja ću ti ih sigurno oprostiti i ne bi se našao niko ko bi Mi to zabranio, niti neko pred kim bih Ja za to odgovarao, jer Ja činim ono što hoću i želim, a to sam već obećao učiniti kao nagradu od Mene i milost. Ja ne mijenjam obećanja. O potomče Ademov, da si Mi došao sa svojim grijesima čija je veličina jednaka veličini Zemlje, a vjeruješ da sam Ja jedan (ne budeš Mi pripisivao sudruga), došao bih ti s oprostom koji je jednak veličini Zemlje (ili jednak tvojim grijesima). Tada bi ti grijesi iščezli na Mizanu pred Mojim oprostom i ne bi ti ostalo ništa od njih da bi bio stavljen na muke.
U ovom hadisu se nalazi velika nada i radosna vijest za pokajnike, kao i podstrek da požure s pokajanjem, da učine ispravnom svoju nadu i da se čvrsto vežu za tevhid. Najbolje za vjernika je da u svojoj mladosti i zdravlju učini strah većim od nade i da nada bude veća u starosti i bolesti od straha. A Allah najbolje zna!