Tirmizi | 806
HADIS
Prenosi se od Ebu Zerra da je kazao:
"Postili smo (ramazan) sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem. On sa nama, (osim jacijskog farza) nije klanjao nikakvog drugog namaza, sve do dvadest i treće noći (ramazana). Tada je sa nama klanjao sve dok nije prošla trećina noći. U dvadeset i četvrtoj, sa nama nije ništa klanjao, da bi sa nama klanjao u dvadest i petoj sve do iza pola noći. Rekli smo: Allahov Poslaniće, da hoćeš sa nama i ostatak ove noći provesti u dobrovoljnom namazu. On će na to: Ko klanja sa imamom dok on ne završi, upisat će mu se kao da je klanjao cijelu noć. Nakon toga on sa nama više nije klanjao sve do dvadeset i sedme noći u mjesecu. Dvadeset i sedme noći nam je klanjao, zovnuvši i svoju porodicu i svoje supruge. Klanjao je s nama toliko da smo se pobojali da će nas mašiti blagostanje. A kakvo blagostanje, upitah ga. Jutarnji objed (sehur), reče on."
ARAPSKI
عَنْ أَبِي ذَرٍّ، قَالَ صُمْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَلَمْ يُصَلِّ بِنَا حَتَّى بَقِيَ سَبْعٌ مِنَ الشَّهْرِ فَقَامَ بِنَا حَتَّى ذَهَبَ ثُلُثُ اللَّيْلِ ثُمَّ لَمْ يَقُمْ بِنَا فِي السَّادِسَةِ وَقَامَ بِنَا فِي الْخَامِسَةِ حَتَّى ذَهَبَ شَطْرُ اللَّيْلِ فَقُلْنَا لَهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ لَوْ نَفَّلْتَنَا بَقِيَّةَ لَيْلَتِنَا هَذِهِ فَقَالَ " إِنَّهُ مَنْ قَامَ مَعَ الإِمَامِ حَتَّى يَنْصَرِفَ كُتِبَ لَهُ قِيَامُ لَيْلَةٍ " . ثُمَّ لَمْ يُصَلِّ بِنَا حَتَّى بَقِيَ ثَلاَثٌ مِنَ الشَّهْرِ وَصَلَّى بِنَا فِي الثَّالِثَةِ وَدَعَا أَهْلَهُ وَنِسَاءَهُ فَقَامَ بِنَا حَتَّى تَخَوَّفْنَا الْفَلاَحَ . قُلْتُ لَهُ وَمَا الْفَلاَحُ قَالَ السُّحُورُ .
Ovo je jedan od hadisa na kojima je utemeljen teravih-namaz u ramazanu. Kao sto se vidi, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije svaku noć klanjao teravih-namaz. Činio je tako da ne bi ljudi pomislili da je teravih-namaz, obavezan namaz. U ovome je hadisu spomenuto da se Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, na prvoj teraviji koju je klanjao dvadest i treću noć ramazana, zadržao trećinu noći, na drugoj, koju je klanjao dvadeset i petu noć, zadržao se polovinu noći, a na trećoj, koju je klanjao dvadeset i sedmu noć, gotovo do sehura. Međutim, u njemu nije spomenuto koliko je rekata klanjao. Iz predaje koju prenosi Dzabir b. Abdullah saznajemo da je klanjao po osam rekata, te vitr-namaz.