Zejneba bint Džahš, r.a., je bila među prvim muslimankama koje su učinile hidžru. Prvo je bila udata za Zejdom ibn Harisom, r.a., Poslanikovim, s.a.v.s., miljenikom, jedinim ashabom koji poimenice spomenut u Kur'anu. Inače je Poslanik, s.a.v.s., u prvo vrijeme Zejda ibn Harisa, r.a., zvao svojim sinom, sve dok nije došla zabrana posinovljavanja u islamu. Dakle usvajanje djece i briga za njih je veliki sevap, ali nije dozvoljeno da ih proglašavamo svojim sinovima. 

Brak između Zejda i Zejnebe je došao u krizu i Zejd je često dolazio Poslaniku, žaliti se na to stanje. Poslanik, s.a.v.s., ga je podsticao da održi taj brak i da zadrži svoju ženu. Međutim, to je bila situaciju u kojoj je Allah, dž.š., odredio da se dokine džahilijetski običaj po kojem se čovjek nije smio oženiti razvjenčanom ženom svoga posinka. Allah, dž.š., je dokinuo taj običaj i rekao je Poslaniku, s.a.v.s., da će se on oženiti sa Zejnebom bint Džahš. Time se ukazuje na jasnu razliku između rođenog sina i onoga ko nije takav bez obzira na bliskost i samilost prema njima. To je Poslaniku, s.a.v.s., teško palo, te je razmišljao kako će to ljudi prihvatiti i nije to obznanjivao ljudima. O ovom stanju se govori u ovim kur'anskim ajetima: „A kad ti reče onome kome je Allah milost darovao, a kome si i ti dobro učinio: -Zadrži ženu svoju i boj se Allaha! – u sebi si skrivao ono što će Allah objelodaniti i ljudi si se bojao, a preče je da se Allaha bojiš. I pošto je Zejd s njom živio i od nje se razveo, Mi smo je za tebe udali kako se vjernici ne bi ustručavali više da se žene ženama posinaka svojih kad se oni od njih razvedu – kako Allah odredi, onako treba da bude.“ (sura El-Ahzab, 37) 

Aiša i Enes ibn Malik, r.a., su imali običaj reći: „Da je Poslanik, s.a.v.s., sakrio išta od Kur'ana, sakrio bi ovaj ajet!“ Upravo zbog nelagodnosti koje se pribojavao, nakon tog čina. 

Ovaj kur'anski tekst je bio povod zbog kojeg se Zejneba, r.a., ponosila pred ostalim Poslanikovim, s.a.v.s., suprugama i govorila je: „Vas su udali vaši staratelji, a mene je za Poslanika udao Uzvišeni Allah. 

Zejneba, r.a., je bila posebno pobožna, plemenita i darežljiva žena. Prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., jednom prilikom svojim ženama rekao: „Prva od vas koja će iza mene umrijeti je ona koja je najduže (najpruženije) ruke.“ Kada je Zejneba bint Džahš, r.a., umrla 20. godine po Hidžri, onda su oni razumijeli da je Poslanik, s.a.v.s., time ustvari mislio na onu koja je najdarežljivija. 

Poslanik, s.a.v.s., je kod Zejnebe, r.a., povremeno dolazio i jeo med kojim ga je ona častila. To je teško palo Aiši i Hafsi, r.a., koje su inače bile isti „tabor“ pa su se dogovorile da kada on dođe kod njih, kažu da mu se osjeća neugodan miris iz usta. Tada je Poslanik, s.a.v.s., rekao da to više neće jesti, i to je bilo razlogom objave kur'anskog ajeta: „O Vjerovjesniče, zašto sebi uskraćuješ ono što ti je Allah dozvolio...“ (sura Et-Tahrim, 1)

Pored ljubomore koju je prema njoj osjećala Aiša, r.a., je Zejnebu mnogo cijenila i poštovala. Ovako o njoj kaže: „Neka se Allah smiluje Zejnebi, ona je na dunjaluku postigla veliki stepen, koji ne može svako dostići; Allah, dž.š., ju je udao za Poslanika i to je u Kur'anu spomenuto. Poslanik, s.a.v.s., je rekao: „Prva od vas koja će iza mene umrijeti je ona koja je najduže (najpruženije) ruke,“ obradovao ju je da će ubrzo za njim doći i ona će biti njegova žena u Džennetu.“ 

 

Autor: Fuad Sedić