U plemenu Kurejš je bila poznata po svojoj rječitosti i oštroumnosti. Bila je udata za Ubejdullahom ibn Džahšom i skupa su učinili hidžru u Abesiniju sa drugom grupom muslimana. Njen muž Ubejdullah je napustio vjeru islam i prihvatio kršćanstvo, te je ona napustila brak s njim. 

U jednoj slabijoj predaji se spominje da je Ummu Habiba sanjala svog muža u vrlo ružnom izgledu, pa kada je on osvanuo, napustio je vjeru islam. 

Kada je on umro, kao takav i Poslanik, s.a.v.s., je obaviješten o tom događaju, on ju je zaprosio i opunomoćio vladara Abesinije Nedžašija (Negusa) da je vjenča za njega. Nedžaši je tako i postupio i dao joj je mehr u vrijednosti od četiri stotine dinara. To je bilo sedme godine po Hidžri. Ummu Habiba, r.a., se odlikuje time da je ona imala najveći mehr od svih Poslanikovih žena, bila mu je najbliža u porijeklu i Poslanik, s.a.v.s., ju je oženio sa najveće udaljenosti, s obzirom da se nalazila u Abesiniji. Nedžaši ju je s posebnim uvažavanjem ispratio s mnogo poklona za Poslanika. 

Kada je njen otac Ebu Sufjan, koji je još uvijek bio nemusliman čuo da ju je Poslanik, s.a.v.s., oženio, rekao je: „Tako plemenit zet se ne odbija!“ 

Koliko je Ummu Habiba, r.a., cijenila Poslanika, s.a.v.s., svoga muža, ukazuje i naredni događaj. Nakon što su Mekelije prekršile ugovor koji je Poslanik, s.a.v.s., potpisao s njima na Hudejbiji, šeste godine po Hidžri, tada je Ebu Sufjan došao u Medinu pokušavajući da obnovi taj ugovor o nenapadanju. Došao je u kuću svoje kćerke Ummu Habibe, r.a., Poslanikove supruge i kada je htio da sjedne na jednu prostirku ona ju je smotala, što je njega začudilo, te je on upita: -Kćeri, pa zar ti je ta prostirka draža i važnija od tvog oca? Ona mu odgovori: -Ovo je prostirka Allahovog Poslanika, s.a.v.s., a ti si čovjek mušrik, te ne možeš na nju sjesti.“ 

Ummu Habiba, r.a., je bila među onim nemoćnim hadžijama kojima je Poslanik, s.a.v.s., za vrijeme obavljanja Oprosnog hadža, dozvolio da krenu sa Muzdelife nakon polovine noći. 

Ona je bila mnogo uvažavana od svijeta, posebno u vrijeme vladavine svoga brata Muavije. Spominje se da je išla u Damask u posjetu svome bratu Muaviji. Nju su, kao i ostale Poslanikove, s.a.v.s., supruge zvali „ummul-mu'minine / majka vjernika“ a Muaviju, r.a., su, iz poštivanja prema njoj, neki zvali „dajdža vjernika.“ 

Traženje halala prije smrti 

Aiša, r.a., kaže: Kada se Ummu Habibi primakla smrt pozvala me je i ovako rekla: -Među nama se sigurno ponekada desilo ono što se desi među inoćama, pa ja molim Allaha da oprosti i meni i tebi. Aiša, r.a., je na to rekla: -Molim Allaha da nam to oprosti i ja ti sve halalim, kao što si i ti meni halalila i oprostila. Tada je Ummu Habiba rekla: -Jako si me obradovala, neka Allah i tebe obraduje. Nakon toga je pozvala Ummu Selemu, r.a., drugu Poslanikovu suprugu i s njom je isto postupila. Neka im Allah, dž.š., svima oprosti i učini nam to lijepim uzorom u međusobnom praštanju. 

Ummu Habiba, r.a., je umrla 44. godine po Hidžri i ukopana je u Medini. 

 

Autor: Fuad Sedić