U drugom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Ko psuje moje ashabe, na njega je Allahovo prokletstvo, prokletstvo meleka i svih ljudi.” 

Allah, dž.š., u Kur'anu kaže: "Oni koji potvore čestite, bezazlene vjernice, neka budu prokleti i na ovom i na onom svijetu; njih čeka patnja nesnosna." (sura En-Nur, 23) Ovaj ajet se odnosi na Poslanikove, s.a.v.s., supruge i za takve ljude nema tevbe/pokajanja. Sva ulema je saglasna da je nevjernik onaj ko bude potvarao Aišu, r.a., nakon što ju je Allah, dž.š., opisao kao nevinu od tih laži, jer on time kontrira kur'anskom teksu. 

Također nije dozvoljeno raspravljati o nesuglasicama koje su se desile među ashabima, r.a., a koje su bile rezultat židovskog, ili munafičkog, ili šejtanskog zavođenja, nego se u takvim situacijama trebamo sustegnuti od komentara, jer ko smo mi da raspravljamo i sudimo o ashabima. 

Allahov Poslanik, s.a.v.s., u mnogo hadisa govori o vrlinama ashaba i zabranjuje da se pogrdno pominju ili psuju. Upravo zbog toga veliki broj učenjaka smatra da onaj ko opsuje Ebu Bekra, njegovu kćerku Aišu, ili Omera, r.a., postaje kjafirom/nevjernikom. Kao dokaz pominju hadis: “Ko tebe opsuje, o Ebu Bekre, taj je kjafir.”

Psovanje ashaba se smatra jednim od velikih grijeha mada se učenjaci razilaze da li je to nevjerstvo ili veliki grijeh. 

Onaj ko opsuje Poslanika, s.a.v.s., zaslužuje smrtnu kaznu i po tome pitanju su učenjaci suglasni. Od takvog se tevba/pokajanje ne prima, bio on musliman ili nemusliman. Takva je situacija i sa onim ko opsuje nekog drugog od Allahovih poslanika, a.s., zato što nam je obaveza da i u njih vjerujemo. 

Što se tiče psovanja ashaba, r.a., to je strogo zabranjeno po Kur'anu i hadisu. Ahmed ibn Hanbel je po pitanju onoga ko psuje Ebu Bekra, Omera i Aišu rekao: „Mislim da to nije musliman.“ 

El-Kadi je rekao: „Ko potvori Aišu, r.a., onim od čega ju je Uzvišeni Allah proglasio nevinom, taj postaje kafir/nevjernik, bez razlaza u ovom mišljenju.“ 

Abdullah ibn Omer, r.a., je rekao: „Nemojte psovati (vrijeđati) Muhammedove, s.a.v.s., ashabe; jer zaista je boravak jednog od njih sat vremena (uz Poslanika, s.a.v.s.) je bolji od četrdeset godina vašeg ibadeta," a u drugom prenošenju stoji: "bolji od onoga što vi uradite tokom cijelog života.“ 

 

Autor: Fuad Sedić