Avaridul-ehlijje
Ograničavanje poslovne sposobnosti u islamskom pravu. Avarid na arapskom znači smetnje, a u kontekstu ograničavanja poslovne sposobnosti u islamskom pravu smetnje mogu biti one koje nastaju same, mimo volje pravnog subjekta i one koje prouzrokuje pravni subjekt.
Ove prve se nazivaju prirodne smetnje el avaridu-s-semavijje, a druge el avaridu-l-muktesebe – stečene smetnje. Prirodne smetnje su: umobolnost - džunun, zaborav - nisjan, gubljenje svijesti, san – en-nevm vel-igma, bolest – el-mered i smrt – el-mevt i na njih pravni subjekt ne može utjecati. Stečene smetnje, za koje je odgovoran pravni subjekt, su: rasipništvo – es-sefeh, neznanje – džehl, alkoholiziranje – es-sukr, greška – el-hata, šala – el-hezl, prisila – el-ikrah.
IZVORI
Džananović, I. "Pravna i poslovna sposobnost u šeriatskom pravu." Zbornik radova FIN-a br. 3. Sarajevo, FIN;
Handžić, M. (1999). Izabrana djela: Studije iz šerijatskog prava. Sarajevo: Ogledalo;
Kamali, M. H.(2017). Principi islamske jurisprudencije. Sarajevo: CNS.
Es-Serahsi, M. bin A. El-Mebsut. Bejrut: Darul-Me'arife;
Ez-Zuhajli, V. (1986). Usulul-fiqhil-islamijj. Damask: Darul-fikr;
Ebu Zehre, M. (1958). Usul el-fikh. Kairo: Darul-fikr.