Arš
Prijestolje. Kur'an to spominje nekoliko puta. Koncept koji označava Božju vladavinu u univerzumu. Nebesko prijestolje koje simbolizira osnovni prikaz Božanskog Bića. "Aršul-muhit" (božanski prijesto).
Arš u jeziku ima značenje prijestolja na kojem sjedi vladar. Arš je najveće Allahovo, dž.š., stvorenje. Ibn Kesir navodi da je Ibn 'Abbas, r.a., rekao: "Allah je stvorio Arš na vodi i ništa nije stvoreno prije te vode." Ebu Davud navodi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: "Uistinu Arš je iznad nebesa ovako i pokazao je prstima nešto poput kubbeta." Buhari navodi da je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, rekao: "Kada molite Allaha, molite ga za Firdevs, jer je on središte Dženneta i najviši dio Dženneta, i iznad njega je 'Arš." Kursijj se nalazi iznad sedmog neba i ispod vode i jedno je od najvećih Allahovih, dž.š., stvorenja. Ne spominje se vrijeme stvaranja Kursijja, ali se pretpostavlja da je stvaranje Kursijja bilo nakon stvaranja Arša i prije stvaranja ostalih stvorenja. Allah, dž.š., je rekao: "Njegov Kursijj je prostraniji od nebesa i Zemlje i Njemu nije teško održavati ih!" (sura El-Bekare, 255.) Kursijj obuhvata nebesa i Zemlju i nalazi se pred Aršom. Dužni smo da vjerujemo u postojanje ovih stvorenja, ali se treba sustezati od ulaženja u raspravu oko njihove suštine. (op.prev.)
U sufizmu: Prijestolje nebesko koje simbolizira načelno očitovanje božanske Biti. Kod Ibn Arabija ono je nosilac dvostruke, makrokozmičke i mikrokozmičke, simbolike. Ono izražava univerzalne bivstvodavne konture božanskoga Duha u svijetu, koje se javljaju u Smislu božanske Milosti, Pravde, Dobra, Ljepote, Plemenitosti i Blaženstva. Otuda se ono može pojavljivati kao Prijestolje Milostivoga (Arš Ar-Raḥmān), Prijestolje Uzvišenoga (Arš Al-Azīm), Prijestolje Plemenitoga (Arš Al-Karīm), Prijestolje Slavnoga (Arš Al-Mağıd) itd.
IZVORI
Ibn Arebi (1995). Fusus al-hikam. Zagreb: Bemust.
Morina, Q. (2010). Glosar i nocioneve fetare. Priština: Fakultet islamskih studija Priština;