Alame

Riječ alame ovdje se koristi da označi amblem, pečat i zvanični žig islamske države. Korištenje alame ima dugu tradiciju kod muslimanskih halifa, vladara i država.

Poslanikove biografije i djela koja govore o njegovim vrijednim djelima i osobinama opisuju umjetničke detalje ovog pečata, među kojima su najistaknutiji ovi: (1) Napravljen je od srebra i ima natpis Muhammed, Allahov Poslanik", gdje je Muhammed" u jednom redu, Poslanik" u drugom, a Allah" u trećem redu, tako da se čita odozdo ka vrhu (tako da je Allahovo ime na vrhu). (2) Poslanikov pečat nosila su prva trojica pravednih halifa, Ebu Bekr, Omer ibn Hattab i Osman ibn Affan, koji su ih više nosili kao simbol blagoslova, nego iz praktičnih razloga i dužnosti halifa, budući da je svaki od njih imao vlastiti pečat. Ebu Bekrov pečat imao je natpis: Nime el-Kadir Allah (Divan li je svemoćnik Allah"), Omerov pečat riječi: Kefa bil-mevti vaizan ja Umar (Smrt je dovoljna opomena, o, Omere"), a Osmanov: Letasburenne ev letendu-menne (Strpite se ili se stidite").

Natpis na pečatu četvrtog halife Alija ibn Ebi Taliba glasio je: El-mulku lillah el-Vahid el-Kahhar (Vlast pripada Bogu, Jednom, Koji nadvladava").

IZVORI

Hanash I. (2018). Teorija islamske umjetnosti (estetski pojam i epistemička struktura). Sarajevo: CNS.