Ahlak
Arapski: Dobro ponašanje zasnovano na islamskim principima; Islamska etika; nauka o islamskom ponašanju. Etika zasnovana na Kur'anu i vjerovanju u jednog Boga. Suština ahlaka u islamu je naredba da se čini dobro i sprječava zlo, u ime Boga i za dobro ljudi.
Arapski- ahlak dobro vladanje, čednost, moralnost. Islamska etika utemeljena na Objavi i vjeri u Boga. Sastavni dio svake Objave pored imana i Šerijata jest ahlak ili moral utemeljen, određen i uređen na Objavi. Suština je morala u islamu naređivanje i borba za dobro i zabrana i borba protiv zla u ime Boga na korist ljudi. Ono što su obredi naspram Boga to je etika, po Božijem određenju, naspram ljudi. Religije kao religije nema bez vjere u Boga, bez robovanja, predavanja i pokoravanja samo Njemu, bez vjerovanja u Onaj viši, budući svijet i život, bez obreda menasika, bez etike, Ahlaka i simbola - emsala. Sve religije, naravno i islam, uvjeravaju čovjeka i ljude da je Bog izvor apsolutne istine vjere, apsolutnih vrijednosti etike, apsolutne volje vjerozakona i da je On jedini apsolutni Stvoritelj svih svijetova. Islam nikad ne razdvaja i ne suprostavlja etiku pravu jer im je isti izvor - Allah preko Objave, što imaju isti cilj sticanje i postizanje Božijeg zadovoljstva, što se i moral i zakon objavljuju, u biti, jednoj te istoj ljudskoj neizmjenjivoj i nezamjenjivoj naravi, što je sudbina i ljudskog roda i jednog čovjeka jedinstvena i nedjeljiva i što je spašavanje jednog čovjeka jednako sudbini i spašavanju svih ljudi. Sa stajališta Islama, Ahlak ili islamska etika je sastavni i nerazdvojni dio te religije.
U islamu etika se naziva hulukun, mn. ahlakun što u osnovi znači odgoj, moral i pravi običaj. Cilj islamske etike Muhammed a.s. definira na način da se njegova misija svodi na to da izgradi i upotpuni moral u ljudima a za Muhammeda a.s. Kuran kaže da je on na najvišem stepenu morala. U odnosu na AHaha, cilj islamske etike je postizanje Njegovog zadovoljstva, u odnosu na ljude da im se čini korist, u odnosu na sebe smirenje i upotpunjenje duše na dunjaluku i džennnet na ahiretu.
IZVORI
Morina, Q. (2010). Glosar i nocioneve fetare (str. 25). Priština: Fakultet islamskih studija Priština;
Hamzić M. i Spahić M. (2007). Društveno-etički pojmovnik. Sarajevo: Dobra knjiga.
Hamzić M. i Spahić M. (2006). Etika i društvo. Sarajevo: Bemust