VRIJEDNOST KUR'ANA
Zaista ti je Allah, dž.š., naredio da podučiš svoj umet učenju Kurana na jedno narječje/harf. – Allahov Poslanik, s.a.v.s., kazao je na to: - Od Allaha izbavljenje i oprost tražim! Zaista moj ummet neće moći to podnijeti! - Nedugo iza toga Džibril je došao drugi put i rekao: - Zaista ti je Allah, dž.š., naredio da učiš Kuran svome umetu na dva narječja/harfa! – Allahov Poslanik je kazao: - Od Allaha izbavljenje i oprost tražim! Zaista, moj ummet neće moći to podnijeti! - Džibril je onda došao i treći put i rekao: - Zaista ti je Allah, dž.š., naredio da podučiš svoj umet učenju Kurana na tri narječja/harfa! – Allahov Poslanik je odgovorio: - Od Allaha izbavljenje i oprost tražim! Zaista, moj ummet to neće moći podnijeti! - Kasnije je Džibril došao četvrti put i rekao: - Zaista ti je Allah, dž.š., naredio da podučiš svoj umet učenju Kurana na sedam harfova. Na kojem god harfu ga oni budu učili, postupit će ispravno!
Nesai
Kaže al-Haylami: Prenosi ga al-Bazzar i u nizu prenosilaca (sanadu) je Gassan b. `Ubayd, koji je slab (da`if) prenosilac, a Ibn Hibban ga smatra pouzdanim, dok su ostali prenosioci vjerodostojni (liqat). Majma` al-zawa'id wa manba` al-fawa'id, X, str. 121, broj hadisa 17030; Kaže Bezzar: Hadis u ovoj formulaciji znam samo u Anasa, a čuo sam ga samo od Ibrahima. Musnad, XIV, str.12, broj hadisa 7393; al-Albani ga je ocijenio kao slab (da`if). Da`if al-targib wa al-tarhib, Maktaba al-ma`arif, Rijad, broj hadisa 347.
Slab (da'if) je onaj hadis kojem nedostaje jedan ili više uvjeta sahih hadisa ili hasen hadisa. Hadis može biti slab zbog prekida u senedu ili zbog nekog drugog uzroka.
Učenjaci hadisa, fikha i ostali su kazali: 'Dozvoljeno je i pohvalno postupiti prema slabom hadisu, kada se radi o dobrovoljnim i pohvalnim djelima te nagradi i kazni, osim ako nije izmišljen."[1]
Slabi (da'if) hadisa u radu smo pronašli sedam, koji uglavnom govore o tome da je el-Fatiha lijek za svaku bolest, da štiti od džina i ljudi te da je objavljena iz riznice ispod Arša.
[1] Abu Zakariyya Muhyiddin al-Nawawi, al-Arkar (stručna obrada `Abdulqadir Arna'ut), Dar al-fikr li al-tiba`a wa al-našr wa al-tawzi`, Bejrut, 1994, str. 5.
Komentar: Sejid Strika