Muslim | 2554
HADIS
Kazivali su nam Kutejbe b. Se'id b. Džemil b. Tarif b. 'Abdullah es-Sekafi i Muhammed b. 'Abbad, njima dvojici Hatim (on je Ibn Isma'il), od Mu'avije (on je Ibn ebi Muzerrid, oslobođeni rob Benu Hašima), a njemu je kazivao njegov amidža Ebu Hubab Se'id b. Jesar od Ebu Hurejre, r.a., koji kaže da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:
Kada je Allah Uzvišeni stvorio stvorenja, rodbinska veza je ustala i rekla: Ovo je mjesto onoga ko traži zaštitu od prekidanja rodbinskih veza. Rekao je: Jest. Hoćeš li biti zadovoljna, da Ja budem s onima koji te održavaju i da prekinem s onima koji te prekidaju? Rekla je: Hoću! Rekao je: Neka ti to i pripadne. Potom je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: Proučite ako hoćete: Zar i vi ne biste, kada biste se vlasti dočepali, nered na Zemlji činili i rodbinske veze kidali! To su oni koje je Allah prokleo i gluhim i slijepim ih učinio. Kako oni ne razmisle o Kur'anu, ili su im na srcima katanci!
ARAPSKI
حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدِ بْنِ جَمِيلِ بْنِ طَرِيفِ بْنِ عَبْدِ اللهِ الثَّقَفِيُّ، وَمُحَمَّدُ بْنُ عَبَّادٍ، قَالَا: حَدَّثَنَا حَاتِمٌ وَهُوَ ابْنُ إِسْمَاعِيلَ، عَنْ مُعَاوِيَةَ وَهُوَ ابْنُ أَبِي مُزَرِّدٍ، مَوْلَى بَنِي هَاشِمٍ، حَدَّثَنِي عَمِّي أَبُو الْحُبَابِ سَعِيدُ بْنُ يَسَارٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: " إِنَّ اللهَ خَلَقَ الْخَلْقَ حَتَّى إِذَا فَرَغَ مِنْهُمْ قَامَتِ الرَّحِمُ، فَقَالَتْ: هَذَا مَقَامُ الْعَائِذِ مِنَ الْقَطِيعَةِ، قَالَ: نَعَمْ، أَمَا تَرْضَيْنَ أَنْ أَصِلَ مَنْ وَصَلَكِ، وَأَقْطَعَ مَنْ قَطَعَكِ؟ قَالَتْ: بَلَى، قَالَ: فَذَاكِ لَكِ " ثُمَّ قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: اقْرَءُوا إِنْ شِئْتُمْ: {فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ تَوَلَّيْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَتُقَطِّعُوا أَرْحَامَكُمْ، أُولَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَى أَبْصَارَهُمْ، أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا} [محمد: 23]
Pažnji prema rodbini i njegovanju rodbinskih veza pripada značajno mjesto u islamu. To se može zaključiti iz brojnih ajeta koji tretiraju tu oblast, kao i Poslanikovih, s.a.v.s., hadisa, kojima obiluju brojne autentične hadiske zbirke. Znajući da je, zbog nepoznavanja islamskih propisa ili zbog zauzetosti dunjalučkim problemima, zapostavljen ovaj – u islamu poprilično naglašen – propis, neophodno je iznijeti argumente koji će nas, bar u nekoliko, podstaknuti na njegovanje i razvijanje rodbinskih veza. Allah Uzvišeni ističe, da je i ostalim Allahovim poslanicima bilo naređivano, da vode računa o rodbini i rodbinskim odnosima. Tako u poglavlju Bekare kaže kako je to bilo – pored ostalih naroda – naređeno Benu Israilu: I kada smo od sinova Israilovih zavjet uzeli da ćete se jedino Allahu klanjati, a roditeljima, i rodbini, i siročadi, i siromasima dobročinstvo činiti i ljudima lijepe riječi govoriti i namaz obavljati i milostinju davati...(El-Bekare, 83) Svakog petka naši hatibi, završavajući hutbu, prouče (na arapskom jeziku) ajet u kojem se spominje obaveza pomaganja rodbine: Allah zahtijeva da se svačije pravo poštuje, dobro čini i da se rodbina pomaže, a razvrat i sve što je odvratno i nasilje zabranjuje; da pouku primite, On vas savjetuje. (En-Nahl, 90) Odmah nakon pokoravanja Allahu, Gospodaru svjetova i, nakon dobročinstva prema roditeljima, dolazi dobročinstvo prema rodbini. Allah Plemeniti veli: I Allahu se klanjajte i nikoga Njemu ravnim ne smatrajte. A roditeljima dobročinstvo činite, i rodbini, i siročadi, i siromasima, i komšijama, bližnjim i komšijama daljnjim, i drugovima, i putnicima-namjernicima, i onima koji su u posjedu vašem! (En-Nisa’, 36) Koliku važnost Gospodar svjetova pridaje njegovanju rodbinskih veza i potpomaganju rodbine najbolje potvrđuju dva ajeta, iz dva različita poglavlja, u kojima spominju različite kategorije ljudi, a prvo mjesto daje upravo rodbini: Daj bližnjem svome pravo njegovo, i siromahu i putniku-namjerniku! (El-Isra’, 26 i Er-Rum, 38) Muhammed, 22-24.