Ebu Davud | 3349
HADIS
Ispričao nam je El Hasan b. Ali, kog je obavijestio Bišr b. Omer, prenijevši od Hemmama on od Katadea, on od Ebul-Halila, on od Muslima el-Mekkija, on od Ebul-Eš'asa es-San'anija, a on od Ubadea b. Samita,
"Zlato za zlato, čisto za čisto, a kovano za kovano (jedno za drugo - ista količina za istu količinu), srebro za srebro, čisto za čisto, a kovano za kovano (jedno za drugo - ista količina za istu količinu), pšenica za pšenicu - mudj za mudj, ječam za ječam - mudj za mudj, datule za datule - mudj za mudj, so za so - mudj za mudj. Ko bi dao ili uzeo više, dao bi ili bi uzeo kamatu. Ne smeta da prodajete zlato za srebro a da srebra ima više, (i daje se) iz ruke u ruku, a ne na odgodu. Niti smeta prodaja pšenice za ječam, ali se ječma daje više, (i daje se) iz ruke u ruku, a ne na odgodu."
ARAPSKI
حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ، حَدَّثَنَا بِشْرُ بْنُ عُمَرَ، حَدَّثَنَا هَمَّامٌ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ أَبِي الْخَلِيلِ، عَنْ مُسْلِمٍ الْمَكِّيِّ، عَنْ أَبِي الأَشْعَثِ الصَّنْعَانِيِّ، عَنْ عُبَادَةَ بْنِ الصَّامِتِ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قَالَ "الذَّهَبُ بِالذَّهَبِ تِبْرُهَا وَعَيْنُهَا وَالْفِضَّةُ بِالْفِضَّةِ تِبْرُهَا وَعَيْنُهَا وَالْبُرُّ بِالْبُرِّ مُدْىٌ بِمُدْىٍ وَالشَّعِيرُ بِالشَّعِيرِ مُدْىٌ بِمُدْىٍ وَالتَّمْرُ بِالتَّمْرِ مُدْىٌ بِمُدْىٍ وَالْمِلْحُ بِالْمِلْحِ مُدْىٌ بِمُدْىٍ فَمَنْ زَادَ أَوِ ازْدَادَ فَقَدْ أَرْبَى وَلاَ بَأْسَ بِبَيْعِ الذَّهَبِ بِالْفِضَّةِ - وَالْفِضَّةُ أَكْثَرُهُمَا - يَدًا بِيَدٍ وَأَمَّا نَسِيئَةً فَلاَ وَلاَ بَأْسَ بِبَيْعِ الْبُرِّ بِالشَّعِيرِ وَالشَّعِيرُ أَكْثَرُهُمَا يَدًا بِيَدٍ وَأَمَّا نَسِيئَةً فَلاَ."
Šejh Karalić pojašnjava: Mudj je mjera za žito koja iznosi devetnaest saova. Na temelju ovog hadisa, većina učenjaka smatra da je dozvoljena prodaja, ili bolje rečeno zamjena robe za istu, kao npr. pšenice za pšenicu, datula za datule i sl., pod uslovom da se zamjena obavi iz ruke u ruku, bez kredita i da se da ista količina za istu. Ukoliko bi se dala veća količina jedne pšenice za manju količinu druge pšenice, ili veća količina datula za manju količinu datula, taj višak bi se smatrao kamatom. Kad se, pak, radi o različitim vrstama roba, kao npr. prodaji ili zamjeni datula za pšenicu ili ječma za pšenicu ili zlata za srebro, tu je dozvoljeno da se da veća količina jedne za manju količinu druge robe, i višak se ne smatra kamtom, po uvjetom da se to razmijeni odmah iz ruke u ruku.