Muslim

HADIS

Preneseno je od Muhammeda b. Jakuba da je čuo Abdurrahmana b. Ebi Bekra, kako priča, prenoseći od svog oca, da je El-Akrea b. Habis došao Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., i izjavio:

Zakletvu su ti dali oni koji kradu od hadžija: Eslemije, Gifarije i Muzejnije. - Allahov Poslanik, s.a.v.s., upitao je: - Što misliš, ako su Eslemije, Gifarije i Muzejnije bolji od Beni Temima, Beni Amira, Eseda i Gatafana, da li bi oni time bili razočarani i propali? – Ovaj je odgovorio potvrdno, na što je Poslanik, s.a.v.s., rekao: - Tako mi Onoga Koji upravlja mojim životom, oni su zaista bolji od njih.

ARAPSKI

عن محمد بن يعقوب، قال: "سمعت عبد الرحمن بن أبى بكرة يحدث عن أبيه، أَنَّ الأَقْرَعَ بْنَ حَابِسِ جَاءَ إِلَى رَسُولِ اللهِ – صلى الله عليه و سلم– فَقَالَ: "إِنَّمَا بَايَعَكَ سُرَّاقُ الحَجِيجِ، مِنْ أَسْلَمَ وَ غِفَارَ وَ مُزَيْنَةَ."، فَقَالَ رَسُولُ اللهِ – صلى الله عليه و سلم–: "أَ رَأَيْتَ أَنْ كَانَ أَسْلَمُ وَ غِفَارُ، وَ مُزَيْنَةُ خَيْرًا مِنْ بَنِى تَمِيم، وَ بَنِى عَامر، وَ أَسَد وَ غَطَفَان، أَ خَابُوا وَ خَسِرُوا؟"، فَقَالَ: "نَعَمْ."، قَالَ: "فَوَ الَّذِى نَفْسِى بِيَدِهِ، إِنَّهُمْ لأَخْيَرُ مِنْهُمْ."

KOMENTAR HADISA

Navodi ovaj hadis Muslim u Knjizi o vrlinama, u poglavlju Odlike Gifarija i Eslemija..., 9. džuz, str. 407, El-Kastalanijeva glosa u El-Buharijevom Sahihu.

 

﴿٢٨٠﴾ و حدثنى حسين بن حرب، حدثنا الفضل بن موسى، عن خيثم بن عراك، عن أبيه، عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ – رضى الله عنه– أَنَّ رَسُولَ اللهِ– صلى الله عليه و سلم– قَالَ: "أَسْلَمُ سَالَمَهَا اللهُ، وَ غِفَارُ غَفَرَ اللهُ لَهَا، أَمَا إِنِّى لَمْ أَقُلْهَا، وَ لَكِنْ قَالَهَا اللهُ – عَزَّ وَ جَلَّ."

 

  1. Pričao mi je Husejn b. Harb, pričao nam je El-Fadl b. Musa, koji je prenio od Hajsema b. ‘Irakija, a on od svoga oca, koji je prenio od Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: - Eslemije je Allah sačuvao, a Gifarijama oprostio. To nisam rekao ja nego je to rekao Uzvišeni Allah.

 

Ovaj hadis je naveo Muslim, Allah Uzvišeni mu se smilovao, u svome Sahihu putem mnogobrojnih predaja. Od njih su: Od Ebu Hurejre, od Ebu Zerra, od Džabira b. ‘Abdullaha, od ‘Abdullaha b. Omera, od Ebu Ejuba el-Ensarija, neka je Allah zadovoljan sa svima njima! 

 

Muslim ga je naveo i s njegovim lancem prenosilaca do Ebu Bekreta, r.a., i njegov tekst je duži od ovdje spomenutog. U njemu, nakon navođenja lanca prenosilaca do Muhammeda b. Ja’kuba, stoji: 

Preneseno je od Muhammeda b. Ja’kuba da je čuo ‘Abdurrahmana b. Ebi Bekra, kako priča, prenoseći od svog oca, da je El-’Akre’a b. Habis došao Allahovom Poslaniku, s.a.v.s., i izjavio: - Zakletvu su ti dali oni koji kradu od hadžija: Eslemije, Gifarije i Muzejnije. - Allahov Poslanik, s.a.v.s., upitao je: - Što misliš, ako su Eslemije, Gifarije i Muzejnije bolji od Beni Temima, Beni Amira, Eseda i Gatafana, da li bi oni time bili razočarani i propali? – Ovaj je odgovorio potvrdno, na što je Poslanik, s.a.v.s., rekao: - Tako mi Onoga Koji upravlja mojim životom, oni su zaista bolji od njih.

Riječ أخير rijetko se upotrebljava u jeziku, a češće خير من sa značenjem „bolji od“ (En-Nevevi). 

En-Nevevijev komentar hadisa

Za Eslemije kažu islamski učenjaci da su dobili takvo ime zato što su bili miroljubivi i nisu ratovali. Kaže se da je to dova njima, a i da je to vijest o njihovom stanju.

El-Kadi ‘Ijad u djelu El-Mešarik kaže: - Ovo je najljepši govor o njima, i oni su nazvani tako zbog svoje mirnoljubivosti, jer se među njima nije moglo vidjeti činjenje loših djela. Zbog toga, ovdje imamo situaciju da je Poslanik, s.a.v.s., molio Allaha da ih učini baš takvima kako su prozivani, te je riječ: سالمها u značenju سلمها (sačuvao ih), gdje je činilac radnje došao u značenju glagola, kao u riječima قاتله الله, koje imaju značenje قتله (ubio ga).

Svojim riječima: A Gifarijama je Allah oprostio kao da je Poslanik, s.a.v.s., učinio dovu da im Allah da ono što će im biti podesno, s tim da će im biti oprošteno.

Rekao je: - Dovoljan je Gifarijama ponos da je Ebu Zerr el-Giffari od njih, koji je davno prihvatio islam i za čije prihvatanje postoji poznata priča, koja se nalazi u Sahihu El-Buharija, Allah mu se smilovao. A Allah najbolje zna!

Hadis navodi El-Buhari u Knjizi o odlikama, u kojem se ne navode njegove riječi: Ali to nisam rekao ja... A Allah najbolje zna!