Asar | 86

HADIS

Muhammed veli: Obavijestio nas je Ebu Hanife. On je kazao: Pričao nam je Ebu-l-Hasan Musa ibn Ebu Aiša[1], od Abdullaha ibn Šeddada ibn el-Hada[2], od Džabira ibn Abdullaha, r.a., da je kazao:

Allahov poslanik, s.a.v.s., je klanjao, dok je jedan čovjek učio iza njega. Stoga je jedan od ashaba Vjerovjesnika, s.a.v.s., počeo da mu brani da uči u namazu. Na to je čovjek pitao: Da li ti to meni braniš da učim iza Allahovog vjerovjesnika, s.a.v.s.?" Tako su se njih dvojica posvađali. Onda je to spomenuto Vjerovjesniku, s.a.v.s. Stoga je Vjerovjesnik, s.a.v.s., kazao: Ko klanja iza imama, doista je imamovo učenje i njegovo učenje."[3] Muhammed kaže: Ovo prihvatamo. To je i mišljenje Ebu Hanife, r.a.

ARAPSKI

مُحَمَّدٌ، قَالَ: أَخْبَرَنَا أَبُو حَنِيفَةَ، قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ مُوسَى بْنُ أَبِي عَائِشَةَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ شَدَّادِ بْنِ الْهَادِ، عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ رضي الله عنهما، قَالَ: صَلَّى رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم وَرَجُلٌ خَلْفَهُ يَقْرَأُ، فَجَعَلَ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم يَنْهَاهُ عَنِ الْقِرَاءَةِ فِي الصَّلَاةِ، فَقَالَ: أَتْنَهَانِي عَنِ الْقِرَاءَةِ خَلْفَ نَبِيِّ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم، فَتَنَازَعَا حَتَّى ذُكِرَ ذَلِكَ لِلنَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم، فَقَالَ النَّبِيُّ صلى الله عليه وسلم: مَنْ صَلَّى خَلْفَ إِمَامٍ فَإِنَّ قِرَاءَةَ الْإِمَامِ لَهُ قِرَاءَةٌ

KOMENTAR HADISA

[1] Musa ibn Ebu Aiša (?-c. 749-758), tabi-tabiin iz Kufe. Prenosi od izvjesnog broja tabiina. Među njima su: Seid ibn Džubejr, Abdullah ibn Šeddad, Ubejdullah ibn Abdullah ibn Utbe, Israil ibn Junus, Sulejman ibn Sa'd i dr. Od njega prenose: Šu'be ibn el-Hadžadž, Sufjan es-Sevri, Ebu Hanife, Ebu Ishak el-Fezari, Sufjan ibn Ujejne, Ubejde ibn Humejd i dr. Pouzdan prenosilac.

[2] Abdullah ibn Šeddad ibn el-Had (?-701), tabiin iz Medine. Živio je u Kufi. Prenosi od izvjesnog broja ashaba. Među njima su: njegov otac Šeddad ibn el-Had, Muaz ibn Džebel, Alija, Abdullah ibn Mesud, Džabir ibn Abdullah, Talha ibn Ubejdullah, Aiša, Ummu Seleme i dr. Od njega prenose: El-Hakem ibn Utejbe, Mensur ibn el-Mu'temir, Abdullah ibn Šebreme, Ebu Ishak eš-Šejbani, Sa'd ibn Ibrahim, Musa ibn Ebu Aiša i dr. Pouzdan prenosilac.

[3] Predaja je sahih - vjerodostojna.