Muslim
HADIS
Prenosi se od Ebu Hurejre, r.a., da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao:
Sedam osoba će Allah dž. š. uvesti u Svoj hlad onog dana kada ne bude drugog hlada osim Njegova hlada: pravednog vladara, mladića koji je odrastao u pokornosti Allahu, dž.š., čovjeka čije je srce vezano za džamiju, dvojicu ljudi koja se vole u ime Allaha, u ime Njega se sastaju i rastaju, čovjeka kojeg pozove lijepa i bogata žena da učini s njom blud a on to odbije i kaže: Ja se bojim Allaha!, čovjeka koji daje sadaku tako tajno, da mu njegova lijeva ruka ne zna šta mu udjeljuje desna ruka i čovjeka koji se u samoći sjeti Allaha pa mu oči zasuze. (Muttefekun alejhi. Buharija 2/143 (660) Kitabul-ezan i Muslim 7/122 (2377) Kitabuz-zekat)
ARAPSKI
حَدَّثَنِي زُهَيْرُ بْنُ حَرْبٍ، وَمُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، جَمِيعًا عَنْ يَحْيَى الْقَطَّانِ، - قَالَ زُهَيْرٌ حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ سَعِيدٍ، - عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ، أَخْبَرَنِي خُبَيْبُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ، عَنْ حَفْصِ بْنِ عَاصِمٍ، عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ، عَنِ النَّبِيِّ صلى الله عليه وسلم قَالَ " سَبْعَةٌ يُظِلُّهُمُ اللَّهُ فِي ظِلِّهِ يَوْمَ لاَ ظِلَّ إِلاَّ ظِلُّهُ الإِمَامُ الْعَادِلُ وَشَابٌّ نَشَأَ بِعِبَادَةِ اللَّهِ وَرَجُلٌ قَلْبُهُ مُعَلَّقٌ فِي الْمَسَاجِدِ وَرَجُلاَنِ تَحَابَّا فِي اللَّهِ اجْتَمَعَا عَلَيْهِ وَتَفَرَّقَا عَلَيْهِ وَرَجُلٌ دَعَتْهُ امْرَأَةٌ ذَاتُ مَنْصِبٍ وَجَمَالٍ فَقَالَ إِنِّي أَخَافُ اللَّهَ . وَرَجُلٌ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ فَأَخْفَاهَا حَتَّى لاَ تَعْلَمَ يَمِينُهُ مَا تُنْفِقُ شِمَالُهُ وَرَجُلٌ ذَكَرَ اللَّهَ خَالِيًا فَفَاضَتْ عَيْنَاهُ " .
Allahov Poslanik, s.a.v.s., nas obavještava u ovom hadisu o tegobama Sudnjeg dana, kada ljudi budu stajali pred Gospodarem svjetova. Sunce će se toga dana približiti i njegova toplota će se povećati pa će se ljudi znojiti a toga dana neće biti drugog hlada osim hlada ispod Allahovog Arša. Allah, dž.š., će toga dana u svoj hlad uvesti sedam vrsta ljudi ili žena, a to su:
أَحَبُّ النَّاسِ إِلَى اللَّهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ أَقْرَبُهُمْ مِنْهُ مَجْلِسًا إِمَامٌ عَادِلٌ.
“Najdraži čovjek Allahu, dž.š., na Sudnjem danu i najbliže mjesto do Njega će imati pravedni vladar.”
Ovdje je posebno spomenut mladić jer se obično smatra da strast kod njega prevladava i da je kod njega više izražena snaga u slijeđenju hirova (strasti) nego kod zrelog čovjeka. Zaista je mladićeva pokornost Allahu u godinama mladosti jača i sigurnija za njegovu vjeru i bliža je bogobojaznosti.
U drugom hadisu Allahov Poslanik, s.a.v.s., kaže:
إِذَا رَأَيْتُمُ الرَّجُلَ يَعْتَادُ الْمَسَاجِدَ فَاشْهَدُوا لَهُ بِالْإِيمَانِ، قَالَ اللَّهُ تَعَالَى ﴿إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ واليَوْمِ الآخِر﴾
(سورة التوبة 18)
“Kada vidite čovjeka da redovno posjećuje mesdžide posvjedočite da je musliman, kaže Uzvišeni Allah u Kur'anu: -Allahove džamije grade samo oni koji u Allaha i u onaj svijet vjeruju."
Drugo značenje ovog hadisa je da se njih dvojica vole u ime Allaha, ali ako jedan od njih bude ustrajavao u grijesima, ovaj prvi se rastaje od njega u ime Allaha, bez obzira što ga je mnogo volio, jer mu je Allahov hator draži od bilo čijeg.
U ovom hadisu imamo podsticaj na međusobnu ljubav u ime Allaha, jer je voljeti onoga, ko to zaslužuje i mrziti onoga ko to zaslužuje, u ime Allaha sastavni dio imana.
إِنَّ أَفْضَلَ صَلَاةِ الْمَرْءِ فِي بَيْتِهِ إِلَّا الْمَكْتُوبَةَ.
"Zaista je najbolji namaz čovjeka onaj kojeg obavlja u svojoj kući osim fard-namaza."
مَنْ ذَكَرَ اللهَ فَفاَضَتْ عَيْنَاهُ مِنْ خَشْيَةِ اللهِ حَتَى يُصِيبَ الأرضَ مِنْ دُموُعِهِ لَمْ يُعَذَّبْ يَوْمَ القِيَامة.
“Ko se sjeti Allaha pa mu oči toliko zasuze da počnu padati na zemlju, a sve iz straha prema Allahu, dž.š., taj neće biti kažnjen na Sudnjem danu.”
Poruke ovog hadisa
- Spominjanje ljudi u ovom hadisu ne podrazumjeva da će na Sudnjem danu Allah dž.š. u svoj hlad uvesti samo muškarce nego i ljude i žene koji to zasluže,
- Podsjećanje na strahote Sudnjeg dana je opomena da se pripremamo za njega,
- Vrijednost tajne sadake i pokornosti Allahu dž.š. je velika,
- Dijeliti sadaku i raditi brojne lijepe poslove treba činiti desnom rukom jer je to od islamskog bontona - ponašanja.
Komentar: Fuad Sedić