Ibn Madže
HADIS
Preneseno je od Ebu Hurejre, r.a., da je rekao Allahov Poslanik, s.a.v.s.:
Na Sudnjem danu će biti dovedena smrt i posađena na Sirat ćupriju. Bit će kazano: - O Džennetlije! - Oni će se odazvati, strahujući da ne budu izvedeni iz svojih boravišta koja su nastanili. Zatim će biti kazano: - O Džehenemlije! - Oni će se radosni odazvati, nadajući se da će izaći iz boravišta koja su nastanili. Nakon toga će i jednima i drugima biti rečeno: - Poznajete li ovu? - Odgovorit će: - Da. To je smrt! -Zatim će biti naređeno da se ona ubije, pa će biti zaklana na Sirat ćupriji. Nakon toga će objema skupinama biti kazano: - Vječno ćete ostati u boravištima koja ste nastanili i nikada više smrt u njima nećete okusiti!
ARAPSKI
عَنْ أَبِى هُرَيْرَةَ – رضى الله عنه – قَالَ: "قَالَ رَسُولُ اللهِ – صلى الله عليه و سلم–: "يُؤْتَى بِالمَوْتِ يَوْمَ القِيَامَةِ، فَيُوقِفُ عَلَى الصِّرَاطِ، فَيُقَالُ: "يَا أَهْلَ الجَنَّةِ!"، فَيَطَّلِعُونَ خَائِفِينَ، وَجِلِينَ أَنْ يَخْرُجُوا مِنْ مَكَانِهِمُ الَّذِى هُمْ فِيهِ، ثُمَّ يُقَالُ: "يَا أَهْلَ النَّارِ!"، فَيَطَّلِعُونَ مُسْتَبْشِرِينَ، فَرِحِينَ أَنْ يَخْرُجُوا مِنْ مَكَانِهِمُ الَّذِى هُمْ فِيهِ، فَيُقَالُ: "هَلْ تَعْرِفُونَ هَذَا؟"، قَالُوا: "نَعَمْ، هَذَا المَوْتُ."، قَالَ: "فَيُؤْمَرُ بِهِ، فَيُذْبَحُ عَلَى الصِّرَاطِ، ثُمَّ يُقَالُ لِلفَرِيقَيْنِ كِلاَهُمَا: "خُلُودٌ فِيمَا تَجِدُونَ، لاَ مَوْتَ فِيهَا أَبَدًا
Na Sudnjem danu će biti dovedena smrt i postavljena na Sirat ćupriju... Vanjsko značenja hadisa ukazuje na to da će se to, uistinu, tako desiti. Nije u suprotnosti s razumom da Uzvišeni Allah stvori smrt u obliku živog bića, tako da ona stoji i bude zaklana, jer Allah Uzvišeni ima moć da sve učini mogućim i ostvarivim. Uz to, stanja Ahireta se razlikuju od stanja dunjaluka, kao što je slučaj s vaganjem djela, kako je rečeno: Bit će vagane knjige ili djela. Sve to izlazi iz okvira onoga što je uobičajno i ustaljeno. A moguće je i da sve to ima preneseni smisao, pa da se time želi otkloniti od stanovnika Dženneta gubljenje nade zbog smrti i uliti sigurnost da će vječno boraviti u svojim blagodatima, a, s druge strane, opet povećati očaj kod stanovnika Džehennema, zbog toga što su usmrćeni, odnosno da iz njega nema izlaska. Jer, kada su svi upoznati i uvjereni da smrti više nema, to je kao da su vidjeli klanje smrti i na taj način izgubili svaku nadu da s njom dođe prekid njihove patnje u vatri. A mi čvrsto vjerujemo u ono što je na vjerodostojan način preneseno od Poslanika, s.a.v.s., i ne nastojimo otkriti način na koji će se to desiti, već sve to ostavljamo u domen moći Allaha Uzvišenog. A Allah najbolje zna.