Učenjaci hadisa, fikha i ostali su kazali: „Dozvoljeno je i pohvalno postupiti prema slabom hadisu kada se radi o dobrovoljnim i pohvalnim djelima te nagradi i kazni, osim ako nije izmišljen“. (Nevevi, el-Ezkar, str. 5)

Obradili smo dvadeset slabih hadisa o vrijednosti sure el-Ihlas. Ovi hadisi govore o tome da se sura el-Ihlas uči prilikom osjećaja boli, da se učenjem ove sure dobiva dvorac u Džennetu, da je ona zaštita od vatre te da se njome dobiva poseban stepen kod Allaha, dž.š. Navest ćemo neke od tih hadisa.

  • Od Enesa, r.a., se prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., kada bi se žalio na neku bol, učio sebi Reci: On je Allah - Jedan (el-Ihlas).[1] (Sujuti, ed-Durru-l-mensur, VIII, str. 678)
  • Od Enesa, r.a., se prenosi hadis: Ko prouči "Reci: On je Allah - Jedan" (el-Ihlas) pedeset puta, Allah će mu oprostiti grijehe za pedeset godina.[2] (Darimi, Sunen, IV, 2165, broj hadisa 3481)
  • Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Vjerovjesnik, s.a.v.s., rekao: Ko deset puta prouči "Reci: On je Allah - Jedan" (el-Ihlas), Allah će mu sagraditi dvorac u Džennetu, a ko prouči dvadeset puta, sagradit će mu dva dvorca, a ko prouči trideset puta, sagradit će mu tri.[3] (Hejsemi, Medžmeu-z-zevaid, VII, str. 145, broj hadisa 11537)
  • Od Džabira b. Abdullaha, r.a., se prenosi da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s: "Ko donese troje uz vjerovanje, ući će u Džennet na koja god vrata bude želio i oženit će koju god od džennetskih hurija bude želio, a te tri stvari su: ko oprosti ubici, ko da zajam u tajnosti i ko prouči poslije svakog propisanog namaza deset puta 'Reci: On je Allah - Jedan' (el-Ihlas)". Upitao je Ebu Bekr: "A ko donese jedno od ovo troje, Allahov Poslaniče?" Rekao je: "I jedno".[4] (Taberani, el-Mu'džemu-l-evsat, III, str. 347, broj hadisa 3361)
  • Od Džabira b. Abdullaha, r.a., se prenosi da je rekao: Rekao je Allahov Poslanik, s.a.v.s: "Ko svaki dan prouči 'Reci: On je Allah - Jedan' (el-Ihlas) pedeset puta, bit će prozvan iz svog kabura na Sudnjem danu: 'O ti koji hvališ Allaha, uđi u Džennet'".[5] (Sujuti, ed-Durru-l-mensur, VIII, str. 673)
  • Od Enesa b. Malika, r.a., se prenosi da je rekao: Sišao je Džibril, a.s., Vjerovjesniku, s.a.v.s., i rekao mu: "O Muhammede, preselio je Muavija b. Muavija el-Muzenni, hoćeš li mu ti klanjati dženazu?" Poslanik, s.a.v.s., je odgovorio: "Da", potom je Džibril udario svojim krilima tako da nije ostalo drvo niti brijeg a da se nije potreslo. Zatim mu je podigao krevet dok ga on nije vidio. Zatim mu je klanjao dženazu, a za njim su bila dva safa meleka, u svakom safu njih sedamdeset hiljada. Vjerovjesnik, s.a.v.s., je pitao Džibrila: "Čime je zaslužio ovaj stepen kod Allaha?" Džibril je odgovorio: "Time što je volio 'Reci: On je Allah - Jedan' (el-Ihlas), učio ju je pri dolasku i pri polasku, stojeći, i sjedeći, u svakoj situaciji".[6] (Bejheki, es-Sunenu-l-kubra, IV, str. 51, broj hadisa 6824)

Autor: Sejid Strika

[1] Kaže Abdu-l-Fettah Ebu Gudde da ga Malik prenosi od Zuhrija, a on od Urve, a on od Aiše, koja kaže da hadis prenosi samo Bekr te da je slaba (da'if) i dobro memorirana predaja (mahfuz). Askalani, Lisanu-l-mizan,  II, str. 346; Kaže Bagdadi da je u nizu prenosilaca (senedu) Bekr b. eš-Šurud, koji je slab prenosilac (da'if). Tarihu-l-Bagdad, V, str. 580, broj hadisa 1591

[2] Ibn Kesir kaže da mu je niz prenosilaca (sened) slab (da'if). Tefsiru-l-Kur'ani-l-azim, VIII, str. 494; Albani ga je ocijenio kao slab (da'if). Da'ifu-l-džami'i-s-sagir, broj hadisa 5779

[3] Kaže Hejsemi da je u nizu prenosilaca (senedu) Hani b. el-Mutevekkil, koji je slab prenosilac (da'if). Medžmeu-z-zevaid, VII, str. 145, broj hadisa 11537

[4] Husejn Selim Asad kaže da mu je niz prenosilaca (sened) slab (da'if). Ebu Je'la, Musned, III, str. 332, broj hadisa 1794

[5] Kaže Sujuti da je u nizu prenosilaca (senedu) nepoznat (medžhul) prenosilac. ed-Durru-l-mensur, VIII, str. 673.

[6] Kaže Hejsemi da ga prenosi Ebu Je'la i Taberani, a u nizu prenosilaca (senedu) kod Ebu Je'alaa je Muhammed b. Ibrahim b. el-'Ala, koji je veoma slab (da'if džidden), a u nizu prenosilaca (senedu) kod Taberanija je Mahbub b. Hilal, za kojeg Zehebi kaže da je nepoznat (la ju'ref) i hadisi koje on prenosi se negiraju (munker). Medžmeu-z-zevaid, III, str. 37, broj hadisa 4197