Polahko, vas dvojica!

Vjernik je potpuno svjestan da mu njegov Stvoritelj naređuje samo ono što je za njega korisno i dobro na oba svijeta, kao i da mu je zabranio sve ono što je štetno, odvratno i što ima kobne posljedice za čovjekom život.

Kako je samo lijep osjećaj kada se ima lijepo mišljenje o Allahu, Njegovim poslanicima, a.s., i šerijatu – Allahovim propisima kojima smo zaduženi i kojima se nikom ne čini nepravda. To je osjećaj koji može imati samo onaj ko je osjetio slast imana, i koji sa zadovoljstvom izvršava vjerske naredbe i kloni se svega zabranjenog. Slast i zadovoljstvo koje vjernik osjeti kada čini sedždu svome Stvoritelju je nezamjenjivo i to je ono što mu je draže od dunjaluka i svega što je na njemu. Tu je, također, ljepota uzimanja abdesta, obavljanja namaza, davanja zekata, doživljaj hadža, pomaganje potrebnih, lijepog ophođenja s drugima i ostalih obreda i ibadeta vjere islama.

Vjernik je potpuno svjestan da mu njegov Stvoritelj naređuje samo ono što je za njega korisno i dobro na oba svijeta, kao i da mu je zabranio sve ono što je štetno, odvratno i što ima kobne posljedice za čovjekom život.

Razne nedaće koje zadese čovjeka u životu, vjernik prihvata sam kao iskušenja i upozorenje i ostaje svjestan da nakon neuspjeha dolazi uspjeh, nakon poteškoće olakšanje, nakon umora odmor, nakon suza osmijeh, nakon bolesti izlječenje, a nakon dunjalučkih iskušenja dolazi, ako Bog da, Džennet čija je širina koliko su nebesa i Zemlja i koji je pripremljen za iskrene i bogobojazne Allahove robove.

Svi oni koje prati u njihovom životu pesimizam i koji osjećaju duševnu i svaku drugu tjeskobu, trebaju imati na umu da je tajna stvarne sreće imati lijepo mišljenje o Onome Koji je stvorio sve živo i Koji je rasporedio svakom njegovu nafaku/opskrbu. Ako budemo imali takav osjećaj, manje ćemo biti opterećeni, nećemo se upuštati u zavidnost, zlobu i druge loše osobine koje nas udaljavaju od duševne smirenosti.

Isto tako vjernik treba imati lijepo mišljenje o svim ranijim Božijim poslanicima, a.s., a posebno o Muhammedu, s.a.v.s., koji nam je dostavio Objavu od Allaha, dž.š., brinuo se za našu uputu, nije ostavio nikakvo dobro a da nas na to nije uputio, niti kakvo zlo i nešto štetno a da nas na to nije upozorio.

Svi raniji poslanici, a.s., su imali svoje dove i oni su ih iskoristili kod Allaha, dž.š., na dunjaluku, osim Muhammeda, s.a.v.s., koji je svoju dovu ostavio za Sudnji dan, da je, kao šefa'at i zauzimanje za svoje sljedbenike, iskoristi kako bi što više svojih sljedbenika spasio džehennemske vatre.

Alija, r.a., je rekao: „Kada vam se prenosi hadis od Poslanika, s.a.v.s., nastojte da o Poslaniku, s.a.v.s., (i o tom hadisu) mislite ono što je najljepše, (najprikladnije), najbogobojaznije i najispravnije.“ (hadis je sahih a bilježi ga Ahmed i drugi)

Znači, budite potpuno ubijeđeni i svjesni da vam Poslanik, s.a.v.s., želi ono što je za vas najbolje i najispravnije, najpraktičnije i to je ono u čemu  trebate slijediti njegov, s.a.v.s., sunnet. Ako bi slučajno hadis koji nam je prenesen mogao podrazumijevati više značenja, onda ga mi vjernici prihvatamo onako kako je to najbolje i najprikladnije, tj. da bude najbliže kur'askom tekstu, tekstu ostalih pouzdanih hadisa i konsenzusu pouzdanih učenjaka. Svaki drugi postupak može nas odvesti u smutnju i pogrešno razumijevanje vjerskih propisa. Na to smo upozoreni u kur'anskom ajetu:

„On tebi objavljuje Knjigu, u njoj su ajeti jasni, oni su glavnina Knjige, a drugi su manje jasni. Oni čija su srca pokvarena – željni smutnje i svog tumačenja - slijede one što su manje jasni. A tumačenja njihovo zna samo Allah. Oni koji su dobro u nauku upućeni govore: „Mi vjerujemo u njih, sve je od Gospodara našeg!“ A samo razumom obdareni shvaćaju.“ (Ali Imran, 7)

Kada je od ratnog plijena nestao neki ogrtač, onda je neko, u čijem srcu je bila bolest rekao da je to uzeo Muhammed, s.a.v.s., za sebe i sakrio. Nakon toga Allah, dž.š., je objavio ovaj ajet:

„Nezamislivo je da Vjerovjesnik nešto utaji (sakrije)! A onaj ko nešto utaji – donijet će na Sudnji dan to što je utajio i tada će se svakome u potpunosti dati ono što je zaslužio, nikome se nepravda neće učiniti.“ (Ali Imran, 161)

Ibn Abbas, r.a., pojašnjavajući ovaj ajet kaže: „Ne smiju ashabi o Poslaniku, s.a.v.s., imati ružno mišljenje. Ružno mišljenje o poslanicima je jedan od velikih grijeha i može ljude odvesti u nevjerstvo, kako su to naglasili mnogi učenjaci.

Poslanik, s.a.v.s., nas praktično podučava kako i na koji način vjernik svojim postupcima ne treba dovoditi ljude u iskušenje, da o njemu imaju ružno mišljenje i da time otvaraju vrata šejtanskom djelovanju.

Interesantan je događaj koji se desio Poslaniku, s.a.v.s., kada mu je u posjetu u džamiju, dok je bio u itikafu, došla njegova supruga Safija. Kada ju je Poslanik, s.a.v.s., ispraćao iz džamije u tom momentu su naišla dvojica ashaba i kada su primijetili taj prizor požurili su da prođu, praveći se da nisu ništa vidjeli. Tada ih Poslanik, s.a.v.s., zaustavlja govoreći: - Polahko, vas dvojica! Ovo je moja supruga Safija. Tada njih dvojica, r.a., rekoše: -Subhanallah, Allahov Poslaniče, (da smo i o kom pomislili nešto ružno, ne bismo pomislili o tebi). On im reče: - Zaista šejtan kola ljudskim tijelom kao što kola krv. Pobojao sam se da u vaša srca ne ubaci nešto ružno (ružno mišljenje o Poslaniku).“ (Buharija)

Tu je došla do izražaja Poslanikova, s.a.v.s., opreznost od ružnog mišljenja, kao i njegova samilost prema ashabima, jer se pobojao da im šejtan ne ubaci nešto ružno u njihova srca, pa to bude razlog njihove propasti, jer  ružno mišljenje o poslanicima je jedan vid nevjerstva (kufra).

U svim nedaćama i iskušenjima kroz koje prolazimo, uvjek moramo voditi računa o svojim postupcima i o onome što izgovaramo. Uvijek moramo imati na umu lijepo mišljenje o našem Stvoritelju i biti zadovoljni Njegovom odredbom, jer mi ne znamo u čemu je dobro i hajr za nas i naše članove porodice. Kada god nas nešto od toga zadesi trebamo reći: Inna lillahi ve inna ilejhi radži'un / Mi smo Allahovi i Njemu se vraćamo! Opet je Poslanikova, s.a.v.s., praksa ta koja nam daje smjernice. Kada je Poslaniku, s.a.v.s., umro njegov maloljetni sin Ibrahim, r.a., Poslanik, s.a.v.s., je plakao i žalio, ali je bio zadovoljan Allahovom odredbom i tada je imao o Njemu lijepo mišljenje, pa je tom prilikom rekao: „Srce žali, oko suzi, ali naš jezik neće reći nešto čime naš Gospodara ne bi bio zadovoljan. Mi smo Ibrahime, zbog rastanka s tobom uistinu ražalošćeni.

Autor: Fuad Sedić

 

 

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi