Rivajet

Pripovijedanje hadisa se naziva isnadom. Pored ovog izraza postoji još jedan izraz koji ima isto značenje a to je rivājet, odnosno predaja.

Riječ rivajet u arapskom jeziku znači priča, pripovijetka, navod, citat, predanje itd. dok se u hadiskoj nauci terminom rivajet označava lanac prenošenja, odnosno pripovijedanja hadisa od Poslanika s.a.v.s. i obuhvata sve prenosioce, od prvog ashaba koji ga je čuo, pa sve do onoga ko je taj hadis zabilježio, sa svim prenosiocima i tačno na onaj način na kojim mu je prenesen dotični hadis. Termin rivajet se u hadiskoj nauci koristi kao sinonim terminu isnad, a i jedan i drugi imaju isto značenje. Lice koje na gore spomenuti način prenosi i pripovijeda hadis zove se ravijom, dok se lanac ljudi preko kojih se jedan hadis pripovijeda, odnsono prenosi naziva senedom tj. oslonac, a sama vijest ili sadržaj hadisa koji se na takav način prenosi naziva se metn tj. tekst. Sened nekog hadisa ima važnu ulogu u hadiskoj nauci iz razloga što se po senedu, odnosno po vjerodostojnosti, pobožnosti i učenosti ljudi koji određeni hadis prenose na gore spomenuti način razlikuje vjerodostojni hadis od slabog, i od onih koji nisu vjerodostojni. O važnosti seneda istaknuti islamski učenjak 'Abdullah b. Mubarek kaže: Sened je od vjere. Da nije seneda što bi ko htio to bi i pričao."

IZVORI

Karalić, M. (2010). Hadis i hadiske znanosti. Novi Pazar: El-Kelimeh;

Nakičević, O. (1996). Uvod u hadiske znanosti. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka;

Musić, K. (2020). Poslanikova, s.a.v.s., komunikacija. Sarajevo: FIN i El-Kalem;

Hrvačić, Dž. (2009). Hadis. Sarajevo: El-Kalem;

Handžić, M. (1972). Uvod u tefsirsku i hadisku nauku. Sarajevo: Gazi Husrev-begova medresa u Sarajevu;

Smajić, A. (2006). Terminologija hadisa. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka;

Hasanović, Z. (2005). Pristupi sunnetu. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka u Sarajevu;

 

Gawrī (al-), ʻA.(2007). Mawsūʻa ʻulūm al-ḥadīt wa funūnihī. tri toma. Damask – Bejrut: Dāru Ibn Katīr.