Također, u hadisu koji se prenosi od Ibn Omera, radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Islam je počeo sa pojedincima i završit će se sa pojedincima kao što je i počeo, i on se povlači između dvije džamije kao što se zmija povlači u svoju jazbinu."

Pod dvije džamije misli se na El-Mesdžidu-l-Haram u Meki i Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, džamiju u Medini, kao što to tvrdi doktor Abdurrahman El-Ber u svojoj knjizi Tuhfetu-z-zekije fi fadail el-medine en-nebevije. U komentarima ovih hadisa nalazimo stavove uleme koji nedvosmisleno upućuju na to da su se srca vjernika, ali i oni sami, u svim periodima vraćala Medini, i u njoj su nalazili uporište imana, koji se uvijek kada je islam u teškom položaju u nju povlači. Tako, naprimjer, Ibn Hiban, Allah mu se smilovao, komentarišući gore navedene hadise kaže: " doista se iman povlači" pod ovim se misli na one koji imaju iman.  U ovom gradu organizovana je prva zajednica uspostavljena na "islamskom konceptu države", koja se temelji na kur’anskim načelima uspostavljanja vlasti. Bio je to "sretni spoj  duhovne i svjetovne vlasti"- kako to kaže Muhamed Hamidullah, uspostavljen na osnovama "prvog pisanog ustava u ljudskoj historiji" (Medinska povelja).  U toj državi, "državi Hidžre", kako je naziva poznati historičar  i teoretičar islama, Imaduddin Halid, uspostavljen je "suverenitet (Jednog Jedinog) Boga, a ne nekog monaha, plemena, naroda i tome slično, što zapravo čini specifikum ovog modela države.

" />

Također, u hadisu koji se prenosi od Ibn Omera, radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Islam je počeo sa pojedincima i završit će se sa pojedincima kao što je i počeo, i on se povlači između dvije džamije kao što se zmija povlači u svoju jazbinu."

Pod dvije džamije misli se na El-Mesdžidu-l-Haram u Meki i Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, džamiju u Medini, kao što to tvrdi doktor Abdurrahman El-Ber u svojoj knjizi Tuhfetu-z-zekije fi fadail el-medine en-nebevije. U komentarima ovih hadisa nalazimo stavove uleme koji nedvosmisleno upućuju na to da su se srca vjernika, ali i oni sami, u svim periodima vraćala Medini, i u njoj su nalazili uporište imana, koji se uvijek kada je islam u teškom položaju u nju povlači. Tako, naprimjer, Ibn Hiban, Allah mu se smilovao, komentarišući gore navedene hadise kaže: " doista se iman povlači" pod ovim se misli na one koji imaju iman.  U ovom gradu organizovana je prva zajednica uspostavljena na "islamskom konceptu države", koja se temelji na kur’anskim načelima uspostavljanja vlasti. Bio je to "sretni spoj  duhovne i svjetovne vlasti"- kako to kaže Muhamed Hamidullah, uspostavljen na osnovama "prvog pisanog ustava u ljudskoj historiji" (Medinska povelja).  U toj državi, "državi Hidžre", kako je naziva poznati historičar  i teoretičar islama, Imaduddin Halid, uspostavljen je "suverenitet (Jednog Jedinog) Boga, a ne nekog monaha, plemena, naroda i tome slično, što zapravo čini specifikum ovog modela države.

" />

Medina

Grad u Saudijskoj Arabiji u kojem je ukopan poslanik Muhammed, a.s. i mjesto gdje nastala organizirana muslimanska zajednica. Omerdić opisuje Medinu na slijedeći način: “Šta reći više o Medini nego da je to prebivalište islama, ognjište Objave, vrelo islamske kulture i civilizacije koje je svoje tokove raširilo na sve strane svijeta. Ni jedan se grad ne može pohvaliti sa takvom bogatom kulturnom prošlošću kao ovaj, kao i mnogobrojnim drugim vrijednostima koje zadivljuju i plijene srca stotina miliona ljudi. Medina je bila i ostala univerzitet muslimana u najširem i najopćenitijem smislu te riječi, vječita inspiracija i predmet ljubavi. Malo je onih koji u Medinu ne bi željeli doći, koji dan svoga života provesti u Ressulullahovu Revda-i-se’adu.“ Buharija u poglavlju o džihadu (6/86-87, 2893), Muslim (2/993, 1365/462) bilježi riječi Poslanika, a.s. o Medini:  "Allahu, doista, ja ono što je između dvije labe (crno vulkansko kamenje koje je  okruživalo Medinu sa tri strane) proglašavam haremom, kao što je Ibrahim učinio Meku haremom. O Allahu daj njenim stanovnicima berićet u njihovim mu’du i sa’ju.“ Od Ebu Hurejre, Allah neka je njime zadovoljan, prenosi se da je kazao: "Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ‘Doista se iman povlači u Medinu kao što se zmija povlači u svoje skrovište.“  U drugim predajama stoji: "doista se islam povlači.."

Također, u hadisu koji se prenosi od Ibn Omera, radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Islam je počeo sa pojedincima i završit će se sa pojedincima kao što je i počeo, i on se povlači između dvije džamije kao što se zmija povlači u svoju jazbinu."

Pod dvije džamije misli se na El-Mesdžidu-l-Haram u Meki i Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, džamiju u Medini, kao što to tvrdi doktor Abdurrahman El-Ber u svojoj knjizi Tuhfetu-z-zekije fi fadail el-medine en-nebevije. U komentarima ovih hadisa nalazimo stavove uleme koji nedvosmisleno upućuju na to da su se srca vjernika, ali i oni sami, u svim periodima vraćala Medini, i u njoj su nalazili uporište imana, koji se uvijek kada je islam u teškom položaju u nju povlači. Tako, naprimjer, Ibn Hiban, Allah mu se smilovao, komentarišući gore navedene hadise kaže: " doista se iman povlači" pod ovim se misli na one koji imaju iman.  U ovom gradu organizovana je prva zajednica uspostavljena na "islamskom konceptu države", koja se temelji na kur’anskim načelima uspostavljanja vlasti. Bio je to "sretni spoj  duhovne i svjetovne vlasti"- kako to kaže Muhamed Hamidullah, uspostavljen na osnovama "prvog pisanog ustava u ljudskoj historiji" (Medinska povelja).  U toj državi, "državi Hidžre", kako je naziva poznati historičar  i teoretičar islama, Imaduddin Halid, uspostavljen je "suverenitet (Jednog Jedinog) Boga, a ne nekog monaha, plemena, naroda i tome slično, što zapravo čini specifikum ovog modela države.

Keywords & Tags

Islam, sunnet, hadis, iman, islamska predavanja, islamska civilizacija, islamska kultura, propisi, rukja, ehlu sunnet, salavat, idžtihad, predavanja, Allah, Poslanik, poslanik Muhammed, predaja, enciklopedija hadisa, Buharija, Muslim, Ebu Davud, Ibn Madže, Tirmizi, Darekutni, Nesai, Taberani, Malik, Bezzar, Darimi, Nevevi, Kenan Musić, Šefik Kurdić, Bejheki, muharrem, rebiul evel, rođenje poslanika, hazreti, sahih, hasen, daif, lanac prenosilaca, Ebu Hurejre, kurtubi, hanefijski, mezheb, šafijski, malik, hanbel, mehr, nafaka, farz kifaje, fatima, fetva, fikh, hafiz, halifa, Ebu bekr, Alija, Omer, Ibn Hadžer, hatib, hidžab, hilafet, hudejbija, uhud, hendek, ibadet, ibadije, iblis, ibn Tejmijje, akaid, akida, ahlak, moral, povijest islama, sira, kiraet, tedžvid, dove, mevlud, sedmina, tabut, haram, halal, menhedž, sufije, selefizam, hajz, nifas, istihaza, žena islam, hurije, bedr, bejat, kaba, bejtul mal, abasije, emevije, adl, arefat, mikat, ihram, umra, asgab, džebrail, mikail, munkir, nekir, israfil, sudnji dan, predznaci, daija, vaz, dawa, derviš, mekasid, matudiri, ešarije, medina, mekka, mekasid, mešhur, nesh, metn, ravija, rivajet, mihrab, muhadis, muhkem, murted, mustahredž, mutezile, tabiin, tahavija, taberi, taklid, džihad, talak, razvod, belag, teologija, tesavvuf, tespih, tevhid, kijas, masleha, Ibrahim, Isa, Musa, Tevrat, Indžil, džini, šejtan, iddet,idžaz, temettu, ilham, ilm, kelam, šiije, ismailije, sunije, ehlu, istigfar, tevba, itikaf, kefaret, objava, jasin, ašura, hadisi kudsijj, gajb, kafir, sijase, zamahšeri, adabi, mubarek, islamizam, hatma, Kur'an, tefsir prevod, sura, ajet, harf, tefsir, prevod Kur'ana, Besim Korkut, Ibn Kesir, komentar Kur'ana, tumačenje Kur'ana, Enes Karić, Endelusi, Ibn Džuzejj, vrte tefsira, racionalni tefsir, tradicionalni tefsir, sufijski tefsir, amme džuz, transkripcija, ilmihal, abdest, tejemum, gusul, džunub, namaz, farz, sastavni dijelovi namaza, uvjeti za namaz, sahibi uzur, džemat, mujezin, ezan, ikamet, teravija, teravih, noćni namaz, sabah, podne, ikindija, akšam, jacija, rekat, sedžda, selam, početni tekbir, bajram, kurban bajram, ramazan, napaštanje, fidja, post, iftar, sehur, imsak, sadekatu fitr, vitre, zekat, nijjet, nafile, hutba, hadž, kurban, akika, dženaza, imanski šarti, šehadet, muslimani, kunut dova, zikr, zuhd, nefs, nikah, islamske nauke, Gazali, rječnik, pojmovnik, naklanjavanje, sehvi sedžda, feraiz, nasljedno pravo, sekte, grijeh, grijesi, sadaka, bereket, šerijat, šerijatsko, mubah, mustehab, mukabela, lejletul bedr, lejletul kadr, hidžr, miradž, Allahova imena, Allahova svojstva, ahiret, azab, kabur, mizan, hifz, mesela, Ibn Abbas, vakuf, kader, mushaf, Ebu Hanife, Rumi, iskušenje, Bog, Božije, dunjaluk, skraćivanje namaza, spajanje namaza, kijam, prvi uvjet, kibla, vaktija, din, džennet, džehenem, sifat, Rahman, vadžib, edeb, hadiske predaje, oprost grijeha, Preporod, Glasnik, Novi muallim, vazovi, Sulejman Bugari, Kenan Musić, Ammar bašić, Izet Čamdžić, islamski video, audio predavanja, mekam, tevhid, hikaje, šerijatski brak, šerijatsko vjenčanje

Contact Us

Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina

email: info@islam.ba

Uputstvo

O Platformi