Također, u hadisu koji se prenosi od Ibn Omera, radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Islam je počeo sa pojedincima i završit će se sa pojedincima kao što je i počeo, i on se povlači između dvije džamije kao što se zmija povlači u svoju jazbinu."
Pod dvije džamije misli se na El-Mesdžidu-l-Haram u Meki i Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, džamiju u Medini, kao što to tvrdi doktor Abdurrahman El-Ber u svojoj knjizi Tuhfetu-z-zekije fi fadail el-medine en-nebevije. U komentarima ovih hadisa nalazimo stavove uleme koji nedvosmisleno upućuju na to da su se srca vjernika, ali i oni sami, u svim periodima vraćala Medini, i u njoj su nalazili uporište imana, koji se uvijek kada je islam u teškom položaju u nju povlači. Tako, naprimjer, Ibn Hiban, Allah mu se smilovao, komentarišući gore navedene hadise kaže: " doista se iman povlači" pod ovim se misli na one koji imaju iman. U ovom gradu organizovana je prva zajednica uspostavljena na "islamskom konceptu države", koja se temelji na kur’anskim načelima uspostavljanja vlasti. Bio je to "sretni spoj duhovne i svjetovne vlasti"- kako to kaže Muhamed Hamidullah, uspostavljen na osnovama "prvog pisanog ustava u ljudskoj historiji" (Medinska povelja). U toj državi, "državi Hidžre", kako je naziva poznati historičar i teoretičar islama, Imaduddin Halid, uspostavljen je "suverenitet (Jednog Jedinog) Boga, a ne nekog monaha, plemena, naroda i tome slično, što zapravo čini specifikum ovog modela države.
" />Također, u hadisu koji se prenosi od Ibn Omera, radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Islam je počeo sa pojedincima i završit će se sa pojedincima kao što je i počeo, i on se povlači između dvije džamije kao što se zmija povlači u svoju jazbinu."
Pod dvije džamije misli se na El-Mesdžidu-l-Haram u Meki i Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, džamiju u Medini, kao što to tvrdi doktor Abdurrahman El-Ber u svojoj knjizi Tuhfetu-z-zekije fi fadail el-medine en-nebevije. U komentarima ovih hadisa nalazimo stavove uleme koji nedvosmisleno upućuju na to da su se srca vjernika, ali i oni sami, u svim periodima vraćala Medini, i u njoj su nalazili uporište imana, koji se uvijek kada je islam u teškom položaju u nju povlači. Tako, naprimjer, Ibn Hiban, Allah mu se smilovao, komentarišući gore navedene hadise kaže: " doista se iman povlači" pod ovim se misli na one koji imaju iman. U ovom gradu organizovana je prva zajednica uspostavljena na "islamskom konceptu države", koja se temelji na kur’anskim načelima uspostavljanja vlasti. Bio je to "sretni spoj duhovne i svjetovne vlasti"- kako to kaže Muhamed Hamidullah, uspostavljen na osnovama "prvog pisanog ustava u ljudskoj historiji" (Medinska povelja). U toj državi, "državi Hidžre", kako je naziva poznati historičar i teoretičar islama, Imaduddin Halid, uspostavljen je "suverenitet (Jednog Jedinog) Boga, a ne nekog monaha, plemena, naroda i tome slično, što zapravo čini specifikum ovog modela države.
" />Grad u Saudijskoj Arabiji u kojem je ukopan poslanik Muhammed, a.s. i mjesto gdje nastala organizirana muslimanska zajednica. Omerdić opisuje Medinu na slijedeći način: “Šta reći više o Medini nego da je to prebivalište islama, ognjište Objave, vrelo islamske kulture i civilizacije koje je svoje tokove raširilo na sve strane svijeta. Ni jedan se grad ne može pohvaliti sa takvom bogatom kulturnom prošlošću kao ovaj, kao i mnogobrojnim drugim vrijednostima koje zadivljuju i plijene srca stotina miliona ljudi. Medina je bila i ostala univerzitet muslimana u najširem i najopćenitijem smislu te riječi, vječita inspiracija i predmet ljubavi. Malo je onih koji u Medinu ne bi željeli doći, koji dan svoga života provesti u Ressulullahovu Revda-i-se’adu.“ Buharija u poglavlju o džihadu (6/86-87, 2893), Muslim (2/993, 1365/462) bilježi riječi Poslanika, a.s. o Medini: "Allahu, doista, ja ono što je između dvije labe (crno vulkansko kamenje koje je okruživalo Medinu sa tri strane) proglašavam haremom, kao što je Ibrahim učinio Meku haremom. O Allahu daj njenim stanovnicima berićet u njihovim mu’du i sa’ju.“ Od Ebu Hurejre, Allah neka je njime zadovoljan, prenosi se da je kazao: "Rekao je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem: ‘Doista se iman povlači u Medinu kao što se zmija povlači u svoje skrovište.“ U drugim predajama stoji: "doista se islam povlači.."
Također, u hadisu koji se prenosi od Ibn Omera, radijallahu anhu, stoji da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: "Islam je počeo sa pojedincima i završit će se sa pojedincima kao što je i počeo, i on se povlači između dvije džamije kao što se zmija povlači u svoju jazbinu."
Pod dvije džamije misli se na El-Mesdžidu-l-Haram u Meki i Poslanikovu, sallallahu alejhi ve sellem, džamiju u Medini, kao što to tvrdi doktor Abdurrahman El-Ber u svojoj knjizi Tuhfetu-z-zekije fi fadail el-medine en-nebevije. U komentarima ovih hadisa nalazimo stavove uleme koji nedvosmisleno upućuju na to da su se srca vjernika, ali i oni sami, u svim periodima vraćala Medini, i u njoj su nalazili uporište imana, koji se uvijek kada je islam u teškom položaju u nju povlači. Tako, naprimjer, Ibn Hiban, Allah mu se smilovao, komentarišući gore navedene hadise kaže: " doista se iman povlači" pod ovim se misli na one koji imaju iman. U ovom gradu organizovana je prva zajednica uspostavljena na "islamskom konceptu države", koja se temelji na kur’anskim načelima uspostavljanja vlasti. Bio je to "sretni spoj duhovne i svjetovne vlasti"- kako to kaže Muhamed Hamidullah, uspostavljen na osnovama "prvog pisanog ustava u ljudskoj historiji" (Medinska povelja). U toj državi, "državi Hidžre", kako je naziva poznati historičar i teoretičar islama, Imaduddin Halid, uspostavljen je "suverenitet (Jednog Jedinog) Boga, a ne nekog monaha, plemena, naroda i tome slično, što zapravo čini specifikum ovog modela države.
Adress: Kovaci 36, 71000 Sarajevo Bosnia-Herzegovina
email: info@islam.ba