Muftija

Neki učenjaci, ne praveći razlike, koriste naizmjenično termine mudžtehid i muftija. Prema Ramadanu (2015) veza se zaista čini prirodnom, budući je praksa idžtihada neophodna u formulaciji fetvi (isti korijen riječi kao i muftija). Dakle, muftija je osoba koja formulira posebno pravno mišljenje na osnovu tekstova koji nisu eksplicitni ili kada nema posebnih tekstova o nekoj situaciji. Učenjaci navode tri male, specifične razlike u imenovanju i funkciji muftije i mudžtehida. Muftija je, nedvojbeno, na raspolaganju zajednici ili pojedincima; njegova funkcija je da odgovara na pitanja i usmjerava. Sa mudžtehidom to nije slučaj: njemu se ne moraju postavljati pitanja i on može raditi neovisno. Više od mudžtehida, budući sa svojom sredinom ima direktnije veze, muftija mora znati ljude i društvo u kojemu živi; to se očekuje i od mudžtehida, ali ne tako izričito. Konačno, uočena je i jedna isključivo institucionalna razlika: muftija je mudžtehid kojeg može zaposliti država i čija je služba da u specifičnoj instituciji formulira pravno mišljenje i usmjerava vođenje poslova, Muftija bi, stoga, jednostavno, bio mudžtehid koji je postao službenik. Istu razliku prave učenjaci između muftije mutlaka i muftije mukajjeda. U Islamskoj zajednici u BiH muftije, njih 15 s reisu-l-ulemom, imaju i funkciju učenjaka i sačinjavaju tijelo Vijeća muftija, ali su nosioci i adminsitrativne funkcije Muftijstava.