Isthaza

Žena se može nalaziti u specifičnim situacijama koje iziskuju određene propise. Te situacije su: hajz, nifas i istihaza.

Kada se hajz ili nifas okončaju, bilo za deset, odnosno četrdeset dana ili prije tog roka, žena je obavezna okupati se, na šerijatski propisan način, i tada postaje obveznik u punom smislu te riječi. Ako se desi da se period hajza ne okonča za deset ili period nifasa za četrdeset dana, zbog poremećaja u organizmu, onda se to stanje naziva stanje istihaze.

Ako se tako nešto ženi dogodi onda je ona obavezna da se, nakon desetog dana hajza ili četrdesetog dana nifasa, okupa na šerijatski propisan način, a zatim sve svoje ibadetske obaveze počinje redovno izvršavati, uz obavezu da za svaki nadolazeći namaz obnovi abdest. To znači da ona ne može obaviti dva ili više namaza sa jednim abdestom u njihovom vremenu sa jednim abdestom. Žena u istihazi se tretira kao osoba koja je u stanju sahibi-uzra.

IZVORI

Sušić, Mustafa. (2005). Fikhu-l-ibadat. Sarajevo: El-Kalem; 

Serdarević, M. (1966). Fikhu-l-ibadat. Sarajevo: Vrhovo Starješinstvo u SFRJ; 

El-Halebi, Ibrahim (2002). Multeqaʼl-ebhur. Sarajevo: Fakultet islamskih nauka; 

Tuhmaz, A. (2002). Hanefijski fikh. Sarajevo: Grabus;

Eš-Šurunbulali, H. (2016). Nuru-l-idah – hanefijski fikh. Tešanj: Planjax.