Ifrad

Vrsta hadža ili jedan od načina obavljanja hadža. Ifrad znači da hadžija učini nijet i odluči da će obaviti samo hadž. Po dolasku u Meku lijepo je da obavi Pozdravni Tavaf (tavafu-l-kudum) i Sa'j, nakon čega ostaje u ihramima i ne oslobađa se ihramskih zabrana. Osmog dana mjeseca zul-hidže će se uputiti ka Arefatu i nije obavezan donositi iznova nijet, jer mu vrijedi nijet koji je donio još na mikatu. Devetog dana mjeseca zul-hidžeta će boraviti na Arefatu gdje će u podnevskom vremenu klanjati skraćeno i spojeno podne i ikindiju namaz. Nakon zalaska Sunca će se uputiti prema Muzdelifi, gdje će klanjati akšam i jaciju spojeno i skraćeno. Prvog dana Bajrama kamenčiće će baciti samo na veliko džemre i to sedam kamenčića, potom će obrijati glavu ili skratiti kosu, te se time oslobađa ihramskih zabrana i postaje mu dozvoljeno sve osim intimnog odnosa sa svojom suprugom.

Nakon obavljenog hadžskog tavafa spadaju sve ihramske zabrane. Ako sa prvim tavafom (tavafu-l-kudum) obavi i Sa'j, poslije Arefata i hadžskog tavafa (tavafu-l-ifade) neće obavljati Saj, a ako Saj ne obavi sa pozdravnim tavafom onda je obavezan obaviti Saj. Jedanaestog i dvanaestog mjeseca zul-hidže mufrid će baciti po sedam kamenčića na Malo, Srednje i Veliko džemre. Nakon izvršenja svih obreda ove vrste hadža, poslije Bajrama hadžija (koji misli da neće imati priliku doći obaviti umru) zaogrnut će ihrame, otići na Tenim (Mesdžid Aiše, radijallahu anha) zanijetiti i obaviti umru. Ako je prije obavljanja hadža obavio umru, neće je ponovo obavljati. Prije napuštanja Meke obavit će oproštajni tavaf.

IZVORI

Brković, R. (2013). Hadž, uputstva i savjeti. Sarajevo: El Kalem.

Serdarević, Muhamed (1966). Fikhu-l-ibadat. Sarajevo, Vrhovo Starješinstvo u SFRJ.

Sušić, Mustafa. (2005). Fikhu-l-ibadat, Sarajevo, El-Kalem.