Pokrivanje duga policom osiguranja
PITANJE
Zanima me da li je dozvoljeno liječenje alternativnom medicinom od strane osoba koje se bave tim djelovanjem, npr. liječenje neplodnosti, štimanje maternice, želuca i slično?
ODGOVOR
Traganje za lijekom i liječenje po mišljenju mnogih učenjaka spada u islamske obaveze (vadžib), zato što se liječenjem čuva zdravlje i život, a zaštita života ubraja se u temeljne vjerske obaveze / vrijednosti. Vjerovjesnik, a.s., je rekao: Liječite se, Božiji robovi, jer Bog nije dao bolest, a da joj nije odredio lijek, osim starosti." (Ebu Davud i dr.) Također, od njega se prenosi sljedeći hadis: Za svaku bolest postoji lijek, pa ako lijek 'pogodi' bolest (bude adekvatan), bolesnik će Božijim emerom / odredbom ozdraviti." (Muslim) Problematikom liječenja (dijagnostika, terapeutika itd.) bavi se medicinska nauka i struka. Imam Šafija je rekao: Ljudima su neophodne dvije vrste zanata / učenjaka: ulema za njihovu vjeru i liječnici za njihova tijela." Također, zabilježeno je da je rekao: Poslije znanja o halalu i haramu ne znam da postoji plemenitija nauka od medicine." Određeni stepen znanja o bolestima i načinima liječenja može se steći i iskustvom, ličnim ili posredstvom drugih lica poput travara, osoba koje poznaju tzv. alternativne metode i tehnike liječenja. Općenito, sve metode i načini liječenja koji nisu u suprotnosti s propisima islama i svi lijekovi koji ne sadrže zabranjene supstance u načelu su dozvoljeni.
Ne može se dati opći sud o (ne)dozvoljenosti alternativnih metoda liječenja određenih bolesti. Svaki slučaj, odnosno metodu liječenja treba posmatrati odvojeno. Budući da islam načelno poštuje nauku i njene rezultate, kod donošenja suda o vjerskoj kvalifikaciji korištenja metoda alternativne medicine mora se uzeti u obzir stav medicinske nauke i struke. Ako je potvrđena korist određene metode u prevazilaženju nekih zdravstvenih problema, nema smetnja da se koristi. Međutim, preporučujemo oprez u tome, jer se često nude lažna obećanja i nade radi izvlačenja novca od naivnih pacijenata, odnosno zloupotrebljava se njihovo teško stanje i želja za ozdravljenjem radi stjecanja dunjalučkih dobara. Nije dozvoljeno otkrivati se pred nadriljekarom i prepuštati se njegovim dodirima samo na temelju puke nade i pretpostavke da bi to moglo koristiti. Lijek treba tražiti, ali ne po svaku cijenu.