Primjeri mogućnosti skraćivanja namaza
PITANJE
Molim Vas da mi odgovorite na pitanje vezano za skraćivanje namaza putnika. Naime, na put smo krenuli iz Sarajeva (gdje imamo prebivalište) za Beč u kojem planiramo ostati, ako Bog da, dvije sedmice. U putu smo klanjali skraćene namaze putnika, kao i sve do danas, ali problem se javio kada samo na internetu pronašli različita tumačenja obavljanja namaza u toku putovanja i samog statusa putnika (da se putnik smatra osoba koja ostaje na putu 10 dana). Tako da ne znamo kako da ispravno postupimo, da li da i dalje nastavimo skraćivati podnevne, ikindijske i jacijske farzove uz izostavljanje sunneta ili da klanjamo pune namaze?
ODGOVOR
Prema propisu u našem mezhebu, status putnika gubi osoba koja namjerava u jednom mjestu provesti 15 i više dana. Ukoliko se ostaje u mjestu trenutnog boravka kraće od tog perioda, namazi se i dalje klanjaju skraćeno. Period od dvije sedmice je na granici tog perioda. Mišljenja smo da se može podvesti pod isti propis, posebno ukoliko ćete provesti veći dio 15. dana u mjestu privremenog boravka.