Nemogućnost od oslobođenja obaveze naklanjavanja
PITANJE
Pročitao sam u nekim knjigama da ako se propusti manje od šest namaza, treba ih naklanjati po redu (osim ako vrijeme tekućeg namaza nije na isteku). Isto tako sam pročitao da, ako se propusti više od šest namaza, ne treba ih naklanjavati! Toga sam se pridržavao sve dok mi prijatelj nije rekao nešto sasvim drugačije: da treba naklanjavati šest ili više propuštenih namaza s tim da ne moram naklanjavati po redu (i on je to negdje pročitao). Zamolio bih Vas da rasvijetlite naš slučaj oko naklanjavanja!
ODGOVOR
Nije dozvoljeno propuštati klanjanje farz namaza u njihovo određeno vrijeme bez šerijatski opravdanog razloga, kao što je zaborav, san, besvjesno stanje i sl. Namjerno propuštanje farz namaza je veliki grijeh. Ako osoba propusti klanjati namaz dužna je naklanjati propušteni namaz. Ako je propušteno manje od šest namaza dužnost je voditi računa o redoslijedu u naklanjavanju. Nema obaveze redoslijeda u slučaju vremenske tjeskobe (namaz čije je vrijeme na isteku ima prednost u odnosu na naklanjavanje prethodnog farza), zatim u slučaju zaborava, te ako se propusti šest i više namaza, dok sama obaveza naklanjavanja nije upitna. Ukoliko bi osoba provela u besvjesnom stanju šest i više namaza nije obavezna naklanjati te namaze.