Sedždei-tilavet

PITANJE

Imam jedno pitanje vezano za sedždei-tilavet. Riječ gdje se spominje sedžda u Kur'anu je obično nadvučena, a na kraju istog ajeta ima znak za sedždu. To vrijedi za većinu ajeta sedždei-tilaveta izuzev u 3 slučaja:

U suri Isra riječ sa sedždom je u 107. ajetu, a znak za sedždu na kraju 109. ajeta.

U suri Neml riječ sa sedždom je u 25. ajetu, a znak za sedždu na kraju 26. ajeta.

U suri Fussilet riječ sa sedždom je u 37. ajetu, a znak za sedždu na kraju 38. ajeta.

Zbog čega je ova razlika? Allah, dž.š., vas nagradio.

ODGOVOR

Primjeri koje navodite nalaze se u mushafima koji su štampani u arapskim izdavačkim kućama i/li štamparijama. Međutim, u mushafima koji su štampani u Turskoj ili kod nas u Bosni i Hercegovini nije takav slučaj. U turskim i bosanskohercegovačkim štampama mushafa znak za sedždu se nalazi na margini stranice uvijek pored ajeta sedžde tj. ajeta u kojem se naređuje ili spominje činjenje sedžde. U mushafima koji su štampani u arapskom svijetu znak za sedždu je u većini slučajeva pored ajeta sedžde, a spomenuta tri slučaja su izuzetak zbog toga što se na ta tri mjesta u narednim ajetima završava jedna misaona cjelina. Tako naprimjer u suri Isra 107. ajet je ajet sedžde, ali se u 108. i 109. ajetu nastavlja opis onih kojima je još prije objavljivanja njegova dato znanje", a koji padaju na sedždu. Ova dva ajeta su tematski vezana za prethodni ajet i zajedno s njim čine jednu misaonu cjelinu.

U spomenutim slučajevima sedždai-tilavet može se obaviti kod spominjanja sedžde (107. ajet sure Isra) ili kod završetka misaone cjeline (109. ajet sure Isra), jer to odgađanje nije dugo i ima opravdan razlog.