Ko može izostaviti post
Napaštanje i fidja
Osobe koje zbog starosti ili hronične bolesti nisu u stanju da poste potpuno su oslobođene posta, jer njihovo stanje se neće promijeniti nabolje, ali su obavezne da za svaki propušteni dan posta izdvoje fidju.
Postoje kategorije ljudi koje su privremeno oslobođene posta o čemu se govori u 184. ajetu sure El-Bekare "i to neznatan broj dana; a onome od vas koji bude bolestan ili na putu - isti broj drugih dana, onima koji ga jedva podnose - otkup je da jednog siromaha nahrane. A ko drage volje da više, za njega je bolje. A bolje vam je, neka znate, da postite."
Dakle, iz ajeta vidimo da je posta oslobođen bolesnik i putnik. Treba napomenuti da posta nije oslobođena osoba koja ima bilo koji zdravstveni problem, nego samo bolesnik koji ne može podnijeti post, kojem bi post izazvao neželjene efekte ili otežao liječenje ili onome ko uzima nužnu terapiju da bi se izliječio. Procjenu stanja vrši sama osoba na temelju vlastitog iskustva ili na osnovu mišljenja pouzdanog ljekara muslimana.
Putnik je osoba koja napusti svoje stalno mjesto boravišta, a najkraća razdaljina zbog koje je dozvoljeno mrsiti iznosi osamnaest fersaha, što je razdaljina od oko 89 km u jednom pravcu. Ove kategorije imaju olakšicu da mrse, međutim bolje je da poste ako mogu, kako se i navodi u ranije spomenutom ajetu.
Posta su privremeno oslobođene trudnice i dojilje koje se boje za svoje ili zdravlje svoga djeteta. Trudnica ili dojilja može da ne poste samo ako post ugrožava na neki način nju ili dijete. En-Nesai i Ibn Madže prenose od Enesa, r.a., da je rekao: „Allahov Poslanik, a.s., je dao olakšicu trudnici koja se boji za sebe da se omrsi, a i dojilji koja se boji za svoje dijete.“
Također, osobe koje rade teške fizičke poslove i kojima bi post, zbog gladi ili žeđi, mogao ugroziti njihovo zdravlje imaju opravdanje (uzur) da prekinu post i naposte propuštene dane shodno Kur'anskom ajetu: „a ko se razboli ili se na putu zadesi, neka isti broj dana naposti, - Allah želi da vam olakša, a ne da poteškoće imate...“ (El-Bekare, 1859
Ono što može dovesti do bolesti ili do usporenja ozdravljenja može imati tretman bolesti. U dane vikenda ili odmora, nema opravdanja da se ne posti. Također, islamski pravnici smatraju da osobe u sličnim slučajevima trebaju zanijetiti post i da mogu prekinuti post tek kada osjete veliku poteškoću zbog posta. Naime, ne bi bilo isparavno postupati suprotno od prethodno navednog, tj. da se taj dan uopće ne zaposti zbog planiranog posta, jer Allah, dž.š., može dati da se lijepo isposti ili da se planirani posao odgodi, odnosno zbog nečeg bude onemogućen.
Sve nabrojane kategorije imaju obavezu napaštanja isti broj dana koliko su propustili. Ukoliko nisu u mogućnosti napostiti, primjenjuje se alternativni propis: fidja.