Buharija

HADIS

Pričao nam je Muhammed, pričao nam je Hadždžadž, pričao nam je Džerir, koji je prenio do El-Hasana, pričao nam je Džundub b. Abdullah u ovom mesdžidu, a mi nismo zaboravili, nakon što nam je ispričao i nismo strahovali da je Džundub slagao na Allahova Poslanika, s.a.v.s., kada je prenio njegove riječi: -

Bio je neki čovjek od onih prije vas, koji je imao neku ranu. Nakon nekog vremena, postao je nestrpljiv, uzeo nož i prerezao svoju ruku. Krv nije prestajala teći, sve dok nije umro. Za njega je rekao Allah Uzvišeni: - Preduhitrio Me Moj rob! Zabranio sam mu Džennet!

ARAPSKI

حدثنا محمد، حدثنا حجاج، حدثنا جرير، عن الحسن، حَدَّثَنَا جُنْدُبُ بْنُ عَبْدِ اللهِ فِى هَذَا المَسْجِدِ، وَ مَا نَسَيْنَا منْذُ حَدَّثَنَا، وَ مَا نَخْشَى أَنْ يَكُونَ جُنْدُبٌ كَذَبَ عَلَى رَسُولِ اللهِ –صلى الله عليه و سلم– قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ – صلى الله عليه و سلم–: "كَانَ فِيمَنْ كَانَ قَبْلَكُمْ رَجُلٌ، بِهِ جُرْحٌ، فَجَزِعَ، فَأَخَذَ سِكِّينًا، فَحَزَّ بِهَا يَدَهُ، فَمَا رَقَأُ الدَّمُ، حَتَّى مَاتَ، قَالَ اللهُ تَعَالَى: "بَادَرَنِى عَبْدِى بِنَفْسِهِ، حَرَّمْتُ عَلَيْهِ الجَنَّةَ."

KOMENTAR HADISA

Navodi ga El-Buhari u poglavlju Benu Israil, 4. džuz.

El-Kastalanijev komentar hadisa

Sintagma od onih prije vas označava Benu Israil ili druge, s tim što je prvo vjerovatnije. Neki čovjek, koji je imao neku ranu i postao nestrpljiv znači da se nije strpio zbog svog bola. On je uzeo nož i prerezao svoju ruku, tj. potpuno je odsjekao. Krvarenje nije prestajalo (nije stalo) sve dok nije umro, zbog potpunog gubitka krvi iz tijela kroz tu ranu. Rekao je Allah Uzvišeni: „Pretekao Me Moj rob“ tj. žurio je sa svojom smrću tako što ju je sam izazvao. Zabranio sam mu Džennet, tj. zbog toga što je samoubistvo smatrao dozvoljenim, pa je postao nevjernikom, koji će vječno biti u vatri, zbog svog nevjerovanja, a ne zbog samoubistva, ili, ako je bio nevjernik još prije ovog velikog grijeha, povećao je odvratnost svoga nevjerovanja.

Problematične su riječi: Pretekao Me, budući da bi se njihov smisao mogao razumjeti tako da je onaj ko izvrši samoubistvo umro prije svog edžela, određenog roka svoje smrti, što je suprotno aksiomu da niko ne može umrijeti, bez obzira na razlog, dok ne nastupi njegov edžel. Allah je već unaprijed znao da će on umrijeti od spomenutog razloga, a Allahovo znanje se ne mijenja. Odgovor na to je da je ovakav način uzimanja života nalik sprječavanju odredbe vlastitom odlukom i izborom, a Allah mu nije otkrio Svoje znanje, te u tom takvom neznanju, ukoliko on izabere ubistvo samog sebe, zaslužuje kaznu za svoj grijeh. Ovaj hadis je jaka osnova za kategorizaciju samoubistva kao velikog grijeha: svejedno da li se radilo o samoubistvu ili ubistvu drugog, jer ničiji život nije u njegovoj vlasti nego je u isključivoj vlasti Allaha Uzvišenog. A Allah najbolje zna!